تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 - 9:37
کد خبر : 19231

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۶

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۶

قیمت هر اونس طلا که در اواخر جلسه دیروز تا ۱۴۸۶ دلار و ۶۰ سنت پایین آمده بود، در پایان معاملات روزانه با ۰.۵۲ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۴۹۷ دلار و یک سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پس از انتشار گزارش هایی از احتمال حذف شرکت های چینی از بورس آمریکا سرمایه گذاران به سمت بازارهای امن روی آورده اند، دیروز بخشی از کاهش قیمت بیش از یک درصدی قیمت طلا خنثی شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در اواخر جلسه دیروز تا ۱۴۸۶ دلار و ۶۰ سنت پایین آمده بود، در پایان معاملات روزانه با ۰.۵۲ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۴۹۷ دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود ۱.۲ درصد کاهش داشت. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۱۵۰۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

یک منبع آگاه گفت، ترامپ قصد دارد در چهارچوب یک سری اقدامات گسترده برای محدود کردن سرمایه گذاری های آمریکا در چین، شرکت های چینی را از فهرست شرکت هایی که سهامشان در بورس آمریکا عرضه می شود حذف نماید.

اوایل جلسه دیروز به دلیل تردیدها در مورد اینکه آیا فدرال رزرو در ماه اکتبر باز هم نرخ بهره را کاهش خواهد داد یا نه، ارزش دلار به بالاترین رقم ۳ هفته گذشته رسیده بود و قیمت طلا نیز تا ۱.۳ درصد سقوط کرده بود.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا زیر سوال رفته است، زیرا بسیاری از سیاستگذاران می گویند شاید دیگر نیاز به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر در بازار نیست.»

روز پنجشنبه، ریچارد کلاردیا، معاون فدرال رزرو گفته بود، انتظارات تورمی در آمریکا در حال حاضر در راستانی هدف گذاری ۲ درصدی بانک مرکزی قرار دارد. این اظهارات نشان می داد که از نظر وی ضرورتی برای کاهش مجدد نرخ بهره جهت افزایش نرخ تورم وجود ندارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.