تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 - 16:42
کد خبر : 19141
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۳۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند بسته هستند

۳۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند

۳۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تحلیل کلی این است که تعداد واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط غیرفعال در شرایط حاضر به میزان دو سوم نخواهد بود. اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: واحد‌های تولیدی کوچک و متوسطی که در شهرک‌ها و نواحی

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تحلیل کلی این است که تعداد واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط غیرفعال در شرایط حاضر به میزان دو سوم نخواهد بود.

اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: واحد‌های تولیدی کوچک و متوسطی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد غیرفعال یا نزدیک به غیرفعال‌اند.

مصاحب اظهار کرد: به‌طور کلی در صنایع کوچک و متوسط امکان دارد برخی‌ها این بحث را مطرح کنند که واحد‌های صنعتی درحال‌حاضر با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت نمی‌کنند.

بی‌تردید چنین حرفی پذیرفته است اما این‌که گفته شود دو سوم واحد‌های کوچک و متوسط در حالت رکود و تعطیلی قرار دارند، به یقین این آمار درست نیست، برای این‌که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌صورت روزانه، ماهیانه، فصلی و شش ماهه آمار و وضعیت واحد‌های صنعتی را به مراجع ذیصلاح ارائه و همین‌طور قابل رصد است.

او تصریح کرد: آمار و اطلاعات این سازمان برخط و چیزی نیست که بتوان آن را کتمان، اضافه یا کم کرد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تحلیل کلی این است که تعداد واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط غیرفعال در شرایط حاضر به میزان دو سوم نخواهد بود.

مصاحب اضافه کرد: برای فعال‌سازی واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در چهار حوزه از قبیل توسعه صنعتی و فنآوری، به‌هم‌رسانی، انتقال فنآوری و ارتقاء سطح دانش واحد‌های صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که یک نهاد به‌تنهایی نمی‌تواند تولید را سامان دهد و بانک‌ها هم باید به حوزه رونق تولید ورود پیدا کنند، اظهارکرد: حدود ۲ هزار واحد صنعتی در اختیار بانک‌ها هستند که ۳۰۰ واحد را از زیر نظر بانک‌ها خارج کرده‌ایم، اما ادامه این مسیر، همت بانک مرکزی را می‌طلبد.

مصاحب با بیان این‌که درحال‌حاضر کل زنجیره تولید در تأمین مالی حضور دارند و دخیل هستند، تصریح کرد: باید تأمین مالی در این زنجیره تنها یک بار صورت بگیرد، نه این‌که همه زنجیره درگیر تأمین مالی باشند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته و سال گذشته هم ۱۷۲۶ واحد بازفعال شده‌اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.