شاخص بورس از ۲۹۴هزار واحد گذشت

در نخستین روز کاری بورس تهران در هفته جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی روند سعودی را طی کرد و در نهایت با رشد ۴۴۲۳ واحدی تا رقم ۲۹۴ هزار و ۶۰۱ بالا رفت. بدین ترتیب نماگر اصلی بورس برای نخستین بار توانست وارد کانال ۱۹۴ هزار واحدی شود.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۶۸۳ واحد رشد رقم ۸۰ هزار و ۸۸۷ واحدی را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۵۳۰۲ واحد رقم ۳۳۵ هزار و ۳۷۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر کدام به ترتیب ۳۶۸۲ و ۶۸۹۳ واحد رشد کردند.

ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی چادرملو هر کدام به ترتیب ۳۲۰، ۳۰۸ و ۳۰۵ واحد در رشد شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند اما در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شرکت ارتباطات سیار ایران و فولاد خوزستان هر کدام به ترتیب با ۸۲، ۴۸ و ۴۰ واحد تاثیر کاهشی سعی کردند که شاخص‌ها را به سمت پایین هدایت کنند.

در گروه محصولات شیمیایی ۱۴۱ میلیون سهم به ارزش حدودی ۱۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جابه‌جا شد. در گروه خودرو نیز ۴۸۰ میلیون سهم به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان داد و ستد شد. بدین ترتیب این دو گروه در مقام اول و دوم ارزش معاملات قرار گرفتند.

فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و کانه‌های فلزی پس از گروه‌های یاد شده بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند. امروز بیشتر سهم‌ها در گروه فرآورده‌های نفتی با رشد نرخ مواجه شدند و این گروه در چهارمین جایگاه از نظر ارزش معاملات ایستاد.

بیشتر سهم‌ها در گروه خودرو مواد و مصرف دارویی، استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی با رشد نرخ مواجه شدند و در برخی از سهم‌ها با صف‌های خرید روبه‌رو بودیم. امروز در بورس تهران ۲۶۹ سهم با رشد نرخ و ۷۶ سهم با افت نرخ روبه‌رو شدند اما در فرابورس ایران ۱۴۰ سهم افزایش نرخ را تجربه کردند و ۷۰ سهم با کاهش نرخ روبه‌رو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران مجموعا به ۱۶۶۴ میلیارد تومان نزدیک شد و حجم معاملات آن به سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. همچنین تعداد داد و ستدها رقم ۴۲۲ هزار و ۸۱۹ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با رشد ۶۲ واحدی روبه‌رو شد و توانست در تراز ۳۸۳۲ بایستد. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۷۸۲ میلیارد تومان رشد کرد و حجم معاملات رقم ۹۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجریه کرد. تعداد داد و ستدهای این بازار نیز به رقم ۱۷۱ هزار و ۷۸۶ رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا