تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398 - 13:50
کد خبر : 18603

رشد ۵۸ درصدی تولید ناوگان ریلی در ۵ ماه امسال

رشد ۵۸ درصدی تولید ناوگان ریلی در ۵ ماه امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۸ درصدی تولید ناوگان ریلی در ۵ ماه امسال با استفاده از توان داخلی خبر داد.

به گزارش تسنیم، سعید رسولی در بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل با اشاره به این‌که این ناوگان شامل ۱۹۳ واگن باری، ۱۵ واگن مسافری و ۵ لکوموتیو است، اظهار کرد: تولید ناوگان ریلی در ۵ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است که امتیاز ویژه آن همان تولید داخل است.

وی تصریح کرد: با توجه به قرارداد امضا شده از ظرفیت تبصره ۱۸، تا پایان سال آینده ۹۷۴ دستگاه واگن باری، مسافری و خودکشش توسط کارخانجات داخلی تولید و در چرخه حمل‌ونقل قرار خواهد گرفت. در زمینه تأمین مالی ناوگان نیز سبد منابع متنوعی فراهم شده که از جمله آن می‌توان به تبصره ۱۸اشاره کرد و از این ظرفیت امسال نیز استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: قرارداد ۲۲ پروژه با استفاده از ماده ۱۲ رفع موانع تولید قطعی شده و با استفاده از همین ماده قانونی ۳۷۹۱ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو به ناوگان اضافه می‌شود، ضمن این‌که ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌داران عودت داده خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن از اجرای دو پروژه با تأمین اعتبار ۳۰۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی با موافقت رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۷ واگن مسافری، ۳۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۵۵ واگن باری به ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور اضافه شود.

به گفته رسولی، ۱۸۴ دستگاه واگن با عمر بالای ۳۰ سال بازسازی و به شبکه ریلی اضافه می‌شود که این اقدام باعث کاهش عمر ناوگان ریلی کشور خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.