تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 15:59
کد خبر : 18547
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران! بسته هستند

قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران!

قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران!

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: نرخ هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان باید حداکثر ۸۰ هزار تومان و همچنین نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۹۰ هزار تومان باشد.

سعید سلطانی سروستانی، با بیان اینکه نرخ هر کیلو دام زنده سنگین ۳۲ هزار تومان و نرخ هر کیلو دام زنده سبک ۴۲ هزار تومان است، تصریح کرد: بنابراین با توجه به این قیمت‌ها باید هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان و شقه گوسفندی به ترتیب با نرخ حداکثر ۸۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان به‌دست مصرف‌کننده برسد.

وی درباره موضوع تامین بخشی از نهاده‌های دامی که بر عهده اتحادیه دامداران گذاشته شده است، اظهار کرد: از سال گذشته از حدود ۱۴ میلیون تن نهاده‌ای که وارد کشور شده است، توزیع نیم درصد آن یعنی معادل ۷۰ هزار تن به عهده اتحادیه گذاشته است که با توزیع ۲۰ هزار تن نهاده کنجاله سویا، نرخ کنجاله سویا از ۵ تا ۶ هزار تومان به ۳ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه اگر توزیع قسمت عمده‌ای از نهاده‌ها را در اختیار اتحادیه دامداران قرار بدهند، قیمت‌ها به نرخ مصوبه دولت خواهد رسید، خاطرنشان کرد: اگر صفر تا صد نهاده‌های گوشت و شیر را در اختیار ما قرار بدهند، نرخ تمام شده شیر و گوشت پایین می‌آید و می‌توانیم اعلام کنیم که نرخ نهاده‌ها ثابت می‌ماند تا شرایط بهتری هم برای دامداران و هم برای مصرف‌کنندگان ایجاد شود.

این اظهارات در حالی است که روز گذشته علیرضا ملکی – رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی – اظهار کرد: نرخ گوشت و دام نسبت به دو هفته گذشته تغییر آنچنانی نداشته و افزایش قیمتی را تجربه نکرده به‌گونه‌ای که درحال‌حاضر نرخ هر کیلو گوشت دام سنگین در محدوده ۹۰ هزار تومان و هر کیلو شقه بدون دنبه گوسفندی در حدود ۱۰۳ هزار تومان است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.