تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 9:24
کد خبر : 18228

کاهش شدید تقاضا در بازار لوازم یدکی / برای خرید از مکانیک‌ها کمک بگیرید

کاهش شدید تقاضا در بازار لوازم یدکی / برای خرید از مکانیک‌ها کمک بگیرید

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: مردم با توجه به گرانی‌های لوازم یدکی تعمیر را به خرید قطعه نو ترجیح می‌دهند که البته کارخانه سازنده این کار منع کرده است.

علیرضا نیک‌آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران درباره وضعیت خرید و تعویض قطعات خودرو در بازار اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا در بازار لوازم یدکی به شدت کاهش یافته و شرایط شرایط دچار تغییر و تحول شده است. در بازار بر اثر گرانی قطعات همگی به سمت تعمیرات رفته‌اند اما کارخانه‌های سازنده تعمیرات برخی قطعات را منع کرده‌اند. گرانی قطعات از ابتدای سال یکباره ایجاد شد و مردم خرید را با اکراه انجام می‌دهند و به سمت تعمیرات می‌روند. به عنوان مثال صفحه کلاچ‌ها باز می‌شوند و لنت جدید روی آن‌ها قرار می‌گیرد و دیگر مشتریان به سمت خرید صفحه کلاچ نو نمی‌روند. این موارد درباره بخش‌های مختلف خودرو و حتی پیشرانه نیز وجود دارد.

تقلب در کدام قطعات بیشتر است؟

وی ادامه داد: از نظر استاندارد خودروساز گفته شده که یک سری از قطعات باید با نمونه نو تعویض شوند. اما از نظر وضعیت معیشت مردم امکان خرید قطعات نو وجود ندارد و این به دلیل شرایطی است که در حال حاضر بر بازار لوازم یدکی خودرو حاکم است. در خصوص تقلب نیز باید گفت هر چقدر که لوازم گران‌تر شود تقلب نیز در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. این نوع لوازم در بازار افزایش پیدا کرده است و نمی‌توان گفت در کدام قطعات تقلب بیشتر است. اما در لنت، فیلتر، روغن‌ها، واشرهای سرسیلندر تقلب دیده می‌شود اما عموما لوازمی که سود بالایی دارند تقلب در آن‌ها بیشتر انجام می‌شود.

مردم از مکانیک‌‌ها کمک بگیرند

نیک‌آئین در خصوص خرید قطعات گفت: مردم در زمان خرید قطعه بهتر است از تعمیرگاه‌ها و مکانیک‌ها کمک بگیرند چرا که آن‌ها بهتر می‌توانند قطعات تقلبی را تشخیص دهند. مالکین خودرو بعید است که بتوانند نمونه‌های اصلی را از تقلبی جدا کنند اما مکانیک‌ها اگر در صورت خرید قطعه مشکلی نیز ایجاد شود به نحو بهتری می‌توانند پاسخگو باشند. این نکته را نیز باید گفت که آنقدر قیمت‌ها بالا رفته که نمی‌توان رقم دقیقی در مورد میزان افزایش قیمت‌ها در بازار لوازم یدکی اعلام کرد. می‌توان گفت به همان میزان که در زمینه قیمت خودرو دچار تغییر و تحولات بودیم در زمینه لوازم یدکی نیز افزایش قیمت ایجاد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.