تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 14:03
کد خبر : 17896

رب ارزان می‌شود

رب ارزان می‌شود

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بدلیل کاهش نرخ گوجه فرنگی و سهم بالای آن در نرخ رب، هماهنگی لازم باواحدهای تولیدی و انجمن ذیربط برای تعدیل نرخ صورت گرفته است. گسترش‌نیوز: سیدداود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بدلیل کاهش نرخ گوجه فرنگی و سهم بالای آن در نرخ رب، هماهنگی لازم باواحدهای تولیدی و انجمن ذیربط برای تعدیل نرخ صورت گرفته است.

گسترش‌نیوز: سیدداود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با تکذیب خبر افزایش ۴۰ درصدی نرخ رب گوجه فرنگی اظهار کرد: هرچند درحال‌حاضر رب گوجه فرنگی از اقلام مشمول اولویت اول قیمت‌گذاری تثبیتی و تکلیفی نیست و واحدهای تولیدی ذیربط می‌بایست بر اساس ضوابط عمومی قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها نسبت به تعیین نرخ کالای خود اقدام کنند ولی به دلیل کاهش نرخ گوجه فرنگی و سهم بالای آن در نرخ رب، هماهنگی لازم با واحدهای تولیدی و انجمن ذیربط به منظور تعدیل نرخ از طریق این سازمان صورت گرفته است.

سیدداود موسوی در عین حال افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده مقرر شد تاثیر کاهش نرخ گوجه فرنگی با توجه به سهم قابل توجه آن در تولید رب، اعمال و کلیه واحدها نسبت به تعدیل نرخ اقدام کنند و به همین منظور حداکثر نرخ مصرف‌کننده قابل قبول برای درج بر روی محصولات به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: نه تنها نرخ رب افزایش نیافته بلکه شاهد کاهش نرخ آن نیز خواهیم بود و همانطور که پیش از این نیز اعلام شد شفافیت در نرخ کالاها و دسترسی آسان مصرف‌کنندگان به قیمت‌های موجود در بازار و قیمت‌های مصوب ازجمله اهداف و راه‌اندازی سامانه اطلاع رسانی نرخ کالا و خدمات می‌باشد.

موسوی متذکر شد: با توجه به اینکه سامانه مذکور در شروع فعالیت است و بر اساس شرایط و قواعد عادی بازار و ضرورت وجود کالا، برخی اقلام پیش از این تولید و با قیمت‌های قبل در بازار موجود می‌باشند و اطلاعات مندرج در سامانه ۱۲۴، نرخ فعلی کالا در سطح کشور می‌باشد و نه نرخ درج شده بر روی محصول. لذا برداشتی مبتنی بر عدم کارکرد مطلوب این سامانه صحیح نیست و ضرورت اصلاح قیمت‌ها توسط واحدهای تولیدی، در خصوص کلیه محصولات با توجه به تغییرات نرخ مواد اولیه یا سایر عوامل موثر بر بهای تمام شده بر اساس اطلاعات قیمتی منتشره حاکی از کارکرد مطلوب این سامانه می‌باشد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان تصریح کرد: هر چند هدف غایی طراحی واجرای سامانه مورد نظر تسهیل اطلاع رسانی بموقع و دقیق از نرخ کالاها برای استفاده عموم شهروندان می‌باشد و حساسیت و دقّت مخاطبان در شروع راه‌اندازی سامانه قابل ستایش می‌باشد ولی روش اطلاع رسانی و تحلیل موضوع دارای اشکال است که انتظار می‌رود خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه قبل از انتشار اینگونه اخبار با متولیان امر مذاکره و دلایل مغایرت را احصا و با کسب اطلاعات از منابع خبری موثق اطلاع رسانی دقیق را مد نظر قرار دهند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.