تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 - 18:46
کد خبر : 17750

درخواست ممنوعیت واردات پارچه چادر مشکی بررسی می‌شود

درخواست ممنوعیت واردات پارچه چادر مشکی بررسی می‌شود

وزارت صنعت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد(گمرک)، بانک مرکزی به همراه اتاق بازرگانی از اعضاى فعال این کمیته هستند.


معاون فنی گمرک در واکنش به درخواست ممنوعیت واردات پارچه چادر مشکی گفت: موضوع تغییر حقوق ورودی یا ممنوعیت ورود کالاهای خاص از طریق کمیته دائمی مقررات صادرات و واردات پیگیری خواهد شد.

مهرداد جمال ارونقی ، با بیان اینکه پیشنهادات مربوط به تغییر حقوق ورودی کالاها بر اساس ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در کمیته دائمی مقررات صادرات و واردات تعیین می‌شود، گفت: در صورت لزوم،پیش نویس مصوبات هیئت دولت در همین خصوص نیز در کمیته مورد اشاره آماده می‌شود.

وی در خصوص ترکیب اعضای این کمیته گفت: وزارت صنعت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد(گمرک)، بانک مرکزی به همراه اتاق بازرگانی از اعضاى فعال این کمیته هستند.

معاون فنی گمرک ایران گفت: از طرف دیگر کلیه وزارت خانه‌های تولیدی موظف اند پیشنهادات خود در خصوص شرایط صدور و واردات کالای مشابه تولید داخل با توجه به نیاز داخلی و مقتضیات کشور برای سال بعد تا ۱۵ بهمن ماه به وزارت صمت اعلام کنند. همچنین برای موارد خاص، در این کمیته جلسه فوق العاده تشکیل و حسب مورد تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در گمرک، پیشنهاد مطرح شده از سوی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده نیز از طریق دفاتر تخصصی مربوطه در وزارت صنعت و معدن جهت طرح در کمیته ماده یک آیین نامه مورد اشاره قابل پیگیری خواهد بود.

ارونقی ادامه داد، با توجه به وظایف حاکمیتی گمرک، این سازمان در کمیته مقررات صادرات و واردات حضور فعال داشته و با استماع موارد مربوط به نماینده صنف موضوع را بررسی و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد، در حال حاضر مکاتبه شورای فرهنگی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با وزیر اقتصاد به گمرک ایران ارجاع شده است و موضوع در وزارت صنعت جهت طرح در کمیته دائمی مقررات صادرات و واردات پیگیری می‌شود. / تسنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.