تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 9:11
کد خبر : 17659

درآمد واقعی خانوارها در اروپا افزایش یافت

درآمد واقعی خانوارها در اروپا افزایش یافت

درآمد سرانه واقعی خانوارهای اروپایی در شرایط واقعی هم در سطح اتحادیه اروپا و هم درسطح منطقه یورو طی سه ماهه نخست امسال ۰.۶ درصد افزایش یافته است که ۰.۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ است. هم چنین سرانه مصرفی شهروندان اروپایی ۰.۴ درصد در سه ماهه نخست

درآمد سرانه واقعی خانوارهای اروپایی در شرایط واقعی هم در سطح اتحادیه اروپا و هم درسطح منطقه یورو طی سه ماهه نخست امسال ۰.۶ درصد افزایش یافته است که ۰.۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ است. هم چنین سرانه مصرفی شهروندان اروپایی ۰.۴ درصد در سه ماهه نخست امسال افزایش یافته است که ۰.۳ درصد بیش‌تر از متوسط سه ماهه آخر سال قبل است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ درآمد سرانه واقعی به درآمد ناخالص قابل تصرف هر فرد در شرایط اسمی، تقسیم بر کل جمعیت اطلاق می شود و سرانه مصرف واقعی خانوارها، مخارج نهایی خانوارها در شرایط اسمی تقسیم بر تعداد جمعیت است.

پیش تر اعلام شده بود تا پایان سال ۲۰۱۶، بین توزیع درآمدی در بین جمعیت اروپایی نابرابری بزرگی وجود دارد، به‌گونه‌ای که در اتحادیه اروپا، ۲۰ درصد افرادی که بیشترین درآمد را دارند ۵.۲ برابر بیشتر از دو دهک طبقه پایین درآمد دارند.

این نرخ بین کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. جمهوری چک با نرخ ۳.۵ کمترین نابرابری درآمدی بین کشورهای اتحادیه اروپا را دارد و پس از این کشور، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند با نرخ ۳.۶ قرار دارند. از سوی دیگر بیش‌ترین نابرابری در بلغارستان با نرخ ۸.۲، لیتوانی با نرخ ۷.۱، رومانی با نرخ ۷، اسپانیا و یونان با نرخ ۶.۶ و لتونی و ایتالیا با نرخ ۶.۳ قرار دارند.

منطقه یورو متشکل از ۱۹ کشور بلژیک، یونان، استونی، ایرلند، آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که سیاست های آن توسط بانک مرکزی اروپا و مکانیزم ثبات اروپایی تعیین می شود.

اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.