تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 11:06
کد خبر : 17635

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۸|عبور قیمت نفت از ۶۴ دلار

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۸|عبور قیمت نفت از ۶۴ دلار

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۳ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال خوش بینی نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو که اولین کاهش در طی بیش از ۱۰ سال گذشته خواهد بود و موجب تقویت اقتصاد آمریکا و افزایش تقاضا برای نفت خواهد شد، قیمت نفت امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۳ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۴ سنت رسید. در جلسه قبل نیز قیمت نفت برنت ۰.۴ درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش ۱.۲ درصدی در جلسه قبل امروز با ۳۰ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۱۷ سنت رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور در یادداشتی نوشت، سیاست پولی انبساطی در آمریکا که بر اساس ان بانک مرکزی نرخ بهره را کاهش می دهد موجب ادامه رشد تقاضا برای نفت در نیمه دوم امسال خواهد شد.

وی افزود: «اگر فدرال رزرو سیاست انبساطی اندکی تهاجمی تری را اتخاذ کند و نرخ بهره را ۷۵ واحد کاهش دهد… ممکن است شاهد رشد قیمت نفت خام آمریکا به سمت ۶۰ دلار باشیم.» با این حال «نگرانی های موجود در سمت تقاضا همچنان بر قیمت نفت سایه افکنده است.»

نشست بانک مرکزی آمریکا در طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزاری می شود و انتظار می رود در این نشست نرخ بهره برای اولین بار از زمان بحران مالی بیش از یک دهه قبل کاهش یابد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، کاهش اندک نرخ بهره «کافی نیست.»

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال کمتر از حد انتظار کند شده و موجب تقویت چشم انداز مصرف نفت گشته است، اما در سایر نقاط جهان، انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی را شدت بخشیده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.