تاریخ انتشار : دوشنبه 10 تیر 1398 - 15:41
کد خبر : 16762

افزایش بیش از یک‌ دلاری قیمت جهانی نفت

افزایش بیش از یک‌ دلاری قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با رشد ۱.۶۵دلاری نسبت به روز قبل به ۶۶ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز دوشنبه پس از آنکه عربستان، روسیه و عراق از تمدید توافق کاهش تولید برای یک دوره شش تا نه ماهه دیگر حمایت کردند، شاهد افزایش بیش از یک‌ دلاری بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با رشد ۱.۶۵دلاری نسبت به روز قبل به ۶۶ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز ۱.۴۲ دلار افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش قصد دارند توافق کاهش تولید را حداقل تا پایان سال ۲۰۱۹ تمدید کنند. تولیدکنندگان بزرگ عضو این اتحادیه از تمدید توافق حمایت کرده‌اند.

اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس قرار است روزهای اول و دوم جولای در مورد توافق کاهش تولید تصمیم‌گیری کنند. این گروه از تولیدکنندگان از سال ۲۰۱۷ تاکنون به‌منظور جلوگیری از کاهش قیمت نفت اقدام به محدود کردن تولید خود کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت، وی در مورد تمدید ۶ تا ۹ ماهه توافق کاهش تولید با عربستان موافق است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفته، این توافق به‌احتمال زیاد برای ۹ ماه تمدید خواهد شد و نیازی به کاهش بیشتر حجم تولید نیست.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد در یادداشتی نوشتند: «هرچند این پیشنهاد نیازمند اعلام موافقت دیگر اعضای گروه اوپک پلاس است، اما به‌نظر می‌رسد که این توافق قبلاً حاصل شده است».

به‌دنبال افزایش عرضه نفت آمریکا و کند شدن رشد اقتصاد جهانی قیمت نفت در ماه‌های اخیر تحت فشارهای فزاینده‌ای قرار گرفته است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.