تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398 - 11:47
کد خبر : 16657

تولید کاغذ بسته‌بندی در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است

تولید کاغذ بسته‌بندی در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان این‌که آمار انفرادی برخی کارخانه‌ها از افزایش چشمگیر تولید این واحدهای تولیدی حاکی است، از افزایش ۲۰ درصدی تولید کاغذ بسته‌بندی در سال گذشته، نسبت به سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت که در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تن از این نوع کاغذ صادر شده است.

به گزارش نورنیوز، مهشید پورداد از تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کاغذ بسته‌بندی در سال گذشته خبر داد و گفت: ۹۵۰ هزار تن از کاغذ بسته‌بندی تولید شده در داخل کشور، مصرف و حدود ۲۰۰ هزار تن صادر شده است. این در حالی است که در سال ۱۳۹۶ در بخش کاغذ بسته‌بندی صادرات نداشتیم.

وی با بیان این‌که به دلایل متعدد آمار تولید اعلام شده از سوی واحدها معمولاً دقیق نیست، اظهار کرد: در این آمارها صادرات پنهان جزو مصرف داخلی محاسبه شده است. صادرات پنهان یعنی کاغذهای که در نهایت به عنوان بسته‌بندی به همراه سایر کالاهای صادراتی از کشور خارج می‌شود.

پورداد با بیان این‌که آمار انفرادی برخی کارخانه‌ها از افزایش چشمگیر تولید این واحدهای تولیدی حاکی است، اظهار کرد: هم‌چنین در سال گذشته سه کارخانه جدید تولید کاغذ به بهره‌برداری رسیدند که این موضوع باعث افزایش ظرفیت تولید کاغذ بسته‌بندی شده است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان این‌که شرایط اقتصادی نشان می‌دهد که احتمال نوسان مصرف کاغذ بسته‌بندی در سال جاری وجود دارد، تصریح کرد: آمارهای ما از واحدهای تولیدی کاغذ بسته‌بندی نشان می‌دهد که میزان تولید این نوع کاغذ در سال گذشته نزدیک به ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش داشته است.

به گفته وی، میزان مصرف کاغذ بسته‌بندی در سال ۱۳۹۶ حدود ۷۵۰ هزار تن بود، اما در سال گذشته به ۹۵۰ هزار تن رسید.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در پایان بهبود کیفیت کاغذ، رشد صادرات و کاهش قیمت را مستلزم واردات آخال (کاغذ باطله) مورد نیاز واحدها دانست و خواستار همکاری مستمر وزارت صمت، محیط زیست، گمرک و دیگر نهادهای دولتی با تولید کنندگان کاغذ شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.