تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398 - 11:35
کد خبر : 16655

میانگین قیمت هر بلیط اتوبوس در سال ۹۸

میانگین قیمت هر بلیط اتوبوس در سال ۹۸

اتوبوس در گروه وسایل نقلیه‌ی عمومی قرار دارد و بر اساس کاربری اش، به دو نوع اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری تقسیم می‌شود. شاید بتوان گفت اولین دلیل برای این انتخاب قیمت بلیط اتوبوس است. بلیط اتوبوس در زمره‌ی بلیط‌های ارزان قیمت قرار دارد، بنابراین تمامی افراد توانایی خرید آن‌را دارند. اما ارزان که

اتوبوس در گروه وسایل نقلیه‌ی عمومی قرار دارد و بر اساس کاربری اش، به دو نوع اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری تقسیم می‌شود. شاید بتوان گفت اولین دلیل برای این انتخاب قیمت بلیط اتوبوس است. بلیط اتوبوس در زمره‌ی بلیط‌های ارزان قیمت قرار دارد، بنابراین تمامی افراد توانایی خرید آن‌را دارند. اما ارزان که می‌گوییم منظورمان حدوداً چقدر است؟ در این مطلب از وبلاگ مِستر بلیط به میانگین قیمت بلیط اتوبوس در سال ۹۸ خواهیم پرداخت.

به گزارش «تابناک»، در ایران در طول سال‌های اخیر صنعت حمل و نقل کشور علی الخصوص اتوبوس و قطار، با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است. ورود اتوبوس‌های مدرن و به روز به ناوگان شرکت‌های اتوبوسرانی، کمک فراوانی به این رشد کرده است. شاید قبلاً اتوبوس فقط برای مسیرهای داخل کشور استفاده می‌شد، اما امروزه همین اتوبوس‌های پیشرفته باعث شده اند تا شرکت‌های اتوبوسرانی بتوانند برای مقاصد خارجی از جمله ارمنستان، آذربایجان و ترکیه نیز بلیط اتوبوس ارائه داده و سفرهایی را ترتیب دهند. شرکت‌های اتوبوسرانی در ایران که مهم‌ترین آن‌ها رویال سفر، سیر و سفر، همسفر و ایران پیما به شمار می‌روند، همواره سعی در رقابت و ارائه‌ی سرویس‌های بهتر و با کیفیت تری نسبت به گذشته داشته اند. بنابراین نمی‌توان نقش آن‌ها را در رشد صنعت اتوبوسرانی کشور نادیده گرفت.

مسیرهای بین شهری پرتردد با اتوبوس

پایانه‌ی مسافربری در تمامی شهرها وجود دارد و اتوبوس سهل الوصول‌ترین وسیله‌ی نقلیه به حساب می‌آید. اتوبوس‌ها از تمامی شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارند و مسافران را به مقاصدشان می‌رسانند. به دلیل ارزان بودن قیمت بلیط اتوبوس این وسیله همیشه پرطرفدار و مسیرهای جاده ای در سراسر کشور همیشه شلوغ هستند. اما در این بین مسیرهای که به پایتخت یعنی شهر تهران ختم می‌شوند و یا مبدأ آن‌ها تهران است، از تقاضای بیشتری برخوردارند. دلیل این موضوع احتمالاً مرکزیت اقتصادی و اداری شهر تهران در کل کشور است.

در کنار تهران کلان‌شهرها نیز به عنوان مقاصدی پرطرفدار شناخته می‌شوند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تبریز، اصفهان و شیراز اشاره کرد. بنابراین مسافران زیادی بین این شهرها و پایتخت رفت و آمد می‌کنند.

شاید در گذشته خریدهای آنلاین از محبوبیت زیادی برخوردار نبودند، اما امروزه به دلیل اینکه اکثر افراد زمان کافی برای مراجعه و خریدهای حضوری را ندارند، خریدهای آنلاین مورد استقبال بیشتری قرار گرفته اند. بلیط اتوبوس نیز از این قافله عقب نمانده و یکی از بیشترین مواردی است که به صورت آنلاین تهیه می‌شود. وب‌سایت‌های زیادی نسبت به فروش آنلاین بلیط سفر با وسایل نقلیه اقدام کرده اند. ولی باید در نظر داشته باشید اعتبار و امنیت مهم‌ترین مواردی هستند که می‌بایست به هنگام خریدهای اینترنتی در نظر داشته باشید. مِستر بلیط سامانه ای خوشنام و معتبر است که در زمینه‌ی فروش آنلاین بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما فعالیت می‌کند. به خاطر داشته باشید قیمت‌ها ‌در مستر بلیط بسیار رقابتی هستند. در این سامانه ارزان‌ترین قیمت‌های بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما را خواهید یافت.

میانگین قیمت بلیط اتوبوس

در ادامه مسیرهای پرتردد کشور با اتوبوس را در سامانه‌ی مستر بلیط بررسی خواهیم کرد. در نظر داشته باشید قیمت بلیط اتوبوس بر اساس مسیر، نوع اتوبوس و شرکت اتوبوسرانی متغیر خواهد بود. این آمار بر اساس قیمت بلیط اتوبوس در خرداد ماه ارائه می‌شود.

مسیر تهران اصفهان
تهران

اصفهان و بالعکس یکی از پرتردد ترین مسیرهای جاده ای کشور به شمار می‌رود. تهران از چهار پایانه‌ی مسافربری بین شهری برخوردار است که در بین آن‌ها پایانه‌ی مسافربری جنوب، پایانه‌ی مسافربری غرب و پایانه‌ی بیهقی که در شمال غربی تهران واقع شده مشهورتر و پر رفت و آمدتر هستند.

اصفهان نیز از دو پایانه‌ی مسافربری بین شهری به نام‌های کاوه و صفه برخوردار است که به ترتیب در شمال و جنوب شهر قرار دارند.

تمامی شرکت‌های اتوبوسرانی سفرهای منظمی برای مسیر تهران اصفهان و بالعکس ترتیب می‌دهند. اتوبوس‌های موجود در این مسیر اتوبوس‌های معمولی ۴۴ نفره و اتوبوس‌های VIP 25 و ۲۲ نفره هستند. بلیط اتوبوس تهران اصفهان در سامانه‌ی مستر بلیط با حداقل قیمت حدوداً ۱۹ هزار تومان و حداکثر قیمت ۴۸ هزار تومان ارائه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت میانگین قیمت بلیط اتوبوس در این مسیر حدوداً ۳۳ هزار تومان محاسبه می‌شود.

مسیر تهران شیراز

شهر شیراز از چهار پایانه‌ی مسافربری برون شهری به نام‌های پایانه‌ی شهید کاراندیش، پایانه‌ی شهید مدرس (کاوه)، پایانه‌ی امیرکبیر و پایانه‌ی شمال غرب (شهید طبایی) برخوردار است. در بین تمامی پایانه‌های شیراز، پایانه‌ی شهید کاراندیش از شهرت خاصی بهره مند است و سفر از اکثر کلان‌شهرهای ایران به این پایانه انجام می‌شود.

بلیط اتوبوس تهران شیراز با حداقل قیمت حدوداً ۶۷ هزار تومان و حداکثر قیمت ۹۷ هزار تومان ارائه می‌شود، بنابراین متوسط قیمت بلیط تهران شیراز حدوداً ۸۲ هزار تومان محاسبه می‌گردد. طبیعتاً سفر با اتوبوس VIP از هزینه‌ی بیشتری برخوردار است.

مسیر تهران تبریز

پایانه‌ی مسافربری تبریز یا ترمینال مرکزی تبریز به عنوان پایانه‌ی برون شهری اصلی در این شهر شناخته می‌شود. بر اساس سامانه‌ی مستر بلیط، حداقل قیمت بلیط اتوبوس تهران تبریز ۴۶ هزار تومان و حداکثر قیمت آن ۶۶ هزار تومان است. متوسط قیمت بلیط اتوبوس این مسیر در خرداد ماه در حدود ۵۶ هزار تومان می‌باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.