تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398 - 8:41
کد خبر : 16651

افزایش ظرفیت تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ / صادرات مهمترین اولویت بخش صنعت

افزایش ظرفیت تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ / صادرات مهمترین اولویت بخش صنعت

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت:زنجیره تولید فولاد با توجه به متوازن بودن ظرفیت اسمی ۳۳ میلیون تن دارد که از این میزان در حدود ۲۵ میلیون تن آن محقق شده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ باید به ۵۵ میلیون تن در سال برسد.

سید رسول خلیفه سلطان در گفت‌وگو با میزان در خصوص شرایط بازار فولاد گفت: در شرایط حال حاضر این صنعت می‌تواند به انداره وسع خود به عنوان نقطه اتکایی برای داشتن اقتصادی بدون نفت به حساب آید.

وی افزود: صنعت فولاد صنعتی متوازن است که با دارا بودن زیرمجموعه‌هایی مانند معدن، استخراج، اکتشاف، کنسانتره، آهن سنجی، فولاد سازی و کار‌های تکمیلی، یک‌زنجیره ۸ حلقه‌ای را تشکیل می‌دهد که هر کدام از حلقه‌ها خلق ارزش افزوده قابل توجه می‌کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار کرد: زنجیره تولید فولاد با توجه به متوازن بودن ظرفیت اسمی ۳۳ میلیون تنی دارد که از این میزان در حدود ۲۵ میلیون تن آن محقق شده و میزان تولید در مسیر افزایش قرار دارد.

خلیفه سلطان تصریح کرد: طبق هدف‌گذاری‌های صورت گرفته میزان تولید فولاد تا سال ۱۴۰۴ باید به ۵۵ میلیون تن در سال برسد که هم اکنون در مسیر تحقق این هدف قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه بستر‌ها برای افزایش تولید فولاد در کشور فراهم است، گفت: فولاد بخش بالنده صنعت کشور به حساب می‌آید که با اعتماد به بخش خصوصی می‌توان ظرفیت‌های صنعت را بیشتر شکوفا کرد؛ اگرچه دولت نقش سیاستگذاری برای این صنعت را دارد، اما اقتصاد پویا با افزایش خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد و در نهایت تصمیمات نیز به دست این حوزه اتخاذ شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: در برخی شرایط گزارش شده میان سیاست‌های بازار و سیاست‌های صادراتی مداخلاتی وجود دارد که این مورد منجر به کاهش صادرات می‌شود.

خلیفه سلطان عنوان کرد: با سپردن تمام مسائل به بخش خصوصی این بخش با استفاده از شناخت گسترده‌ای که دارد می‌تواند به درستی نیاز‌های لازم را تشخیص داده و با ابتکار خود مسائل پیش رو را برطرف کند و در نهایت در بعد صنایع پایین دستی اتفاقات خوشایندی برای اقتصاد کشور خواهد افتاد.

وی با تاکید بر این مسئله که فضای نگرش به بخش خصوصی و ایجاد ثبات در مناسبات بازار نباید روزانه تغییر نکند، گفت: در شرایط فعلی صادرات باید مهم‌ترین اولویت ما در بخش صنایع باشد که باید به این مسئله متعهد باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.