تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تیر 1398 - 15:49
کد خبر : 16597

برنامه ریزی برای توسعه ۵۸۰۰ هکتاری گلخانه ها در سال جاری

برنامه ریزی برای توسعه ۵۸۰۰ هکتاری گلخانه ها در سال جاری

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای توسعه ۵۸۰۰ هکتاری گلخانه ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی سبب شده تا کشورمان به نمایشگاهی از گونه های گیاهی و جانوری تبدیل شود، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ هکتار باغ در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به احیای رسوم قدیمی در حوزه آب، افزود: باغ های زیرزمینی در استان بوشهر مانع ورود آب شیرین به دریا می شدند و علاوه بر تولید محصول همچنین از هجوم آب دریا به ساحل جلوگیری می شد.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه آب انبارها، سدهای زیرزمینی و قنات ها نیز از دیگر رسوم قدیمی هستند، افزود: این رسوم باید مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت گلخانه های کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما از لحاظ استاندارد و ساخت سازه همتراز کشورهای اروپایی است و علاوه بر آن دانش بومی در این حوزه با نواوری در کشور ما تلفیق شده است.

طهماسبی با تاکید به دستور وزیر جهاد کشاورزی و انتقال محصولات آب بر به داخل گلخانه ها افزود: در سال جاری ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه افزوده می شود و برای این مهم ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به گلخانه های هیدروپونیک و سیستم بازچرخانی آب گفت: در سیستم بازچرخانی ۸۰ تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

وی در پایان افزود: صرفه حویی در مصرف آب علاوه بر همکاری سازمان های مربوطه نیازمند قرهنگ سازی در این بخش است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.