تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398 - 12:30
کد خبر : 16483

ایران خودرو : ۶۰ هزار خودرو تا کمتر از ۲ ماه آینده روانه بازار می کنیم

ایران خودرو : ۶۰ هزار خودرو تا کمتر از ۲ ماه آینده روانه بازار می کنیم

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی، فروش و امور مشتریان از برنامه تجاری‌سازی و عرضه حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو ظرف کم تر از دوماه آینده خبر داد و گفت: با افزایش عرضه، قیمت در بازار به شرایط واقعی نزدیک خواهد شد.

به گزارش عصر ایران ، قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو نیز در دیدار با مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت با بیان این که تمهیدات مختلفی توسط ایران خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است گفت: به رغم تمام مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کم ترین تاخیر، برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده ایم و تمام تلاشمان را در جهت دست یابی به این هدف به کار می بندیم.

مصطفی خان کرمی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به شبکه قطعه سازان سبب رونق در خطوط تولید قطعه سازان و بهبود شرایط تولید شد.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، تمامی خودروهای معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

خان کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودروهای ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگ ها در عمل با تجاری سازی خودروهای ناقص، روزانه تحویل را به میانگین حدود ۱۵۰۰ دستگاه رسانده ایم.

وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت می کند.

وی ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودروهای ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری نیز از دیگر روش‌هایی است که به تازگی صرفا برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته ایم. فروش اعتباری هرچند گردش مالی را کاهش می دهد، اما در جهت تعادل بازار موثر خواهد بود.

همچنین بخش نامه های فروش نقدی تنظیم بازار نیز با هدف کاهش واسطه گری و دست یابی آسان مصرف کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاست های موثر وزارت صمت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمت ها علیرغم تغییرات نرخ ارز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.