تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1398 - 10:46
کد خبر : 16231

نرخ‌های باورنکردنی اجاره در شمال شهر تهران

نرخ‌های باورنکردنی اجاره در شمال شهر تهران

ویژگی خاص بازار مسکن در مناطق یک و ۳ و بخشی از منطقه ۲ که در زمره محله‌های لوکس مسکونی قابل دسته‌بندی است، بزرگ‌متراژ بودن آپارتمان‌هاست.

به گزارش جیب نیوز ، بازار رهن و اجاره آپارتمان در دو منطقه یک و ۳ پایتخت اگرچه با ازدیاد فایل روبه‌رو است، اما جنس این فایل‌ها عمدتا بزرگ متراژ بوده و با بودجه متقاضیان مصرفی سکونت در این مناطق تناسب ندارد.

ویژگی خاص بازار مسکن در مناطق یک و ۳ و بخشی از منطقه ۲ که در زمره محله‌های لوکس مسکونی قابل دسته‌بندی است، بزرگ‌متراژ بودن آپارتمان‌هاست.

این موضوع سبب شده قشر متوسط رو به بالا برای یافتن مورد اجاری مناسب در این مناطق با مشکل روبه‌رو شوند. عمده املاک این مناطق مساحتی بیش از ۱۵۰ مترمربع دارند، ‌ در حالی که تقاضای مصرفی طبقه متوسط ساکن در این مناطق عمدتا آپارتمان‌های ۹۰ تا ۱۵۰ مترمربعی است.

در حال حاضر عمده فایل‌های عرضه شده در بازار املاک اجاری این مناطق از جنس آپارتمان‌های لوکس‌متراژ هستند که ارزش اجاری آنها مترمربعی ۴ میلیون تومان و بیشتر است.

به‌عنوان مثال رهن یک واحد آپارتمان ۲۰۰ مترمربعی در محله فرمانیه حتی اگر بنای ۱۵ سال ساخت باشد، حدود ۸۰۰میلیون تومان است که البته موجران به دلیل اینکه تمایل به دریافت اجاره‌بهای بیشتری در برابر ودیعه کمتر دارند، عمدتا با اجاره‌های بیش از ۵ میلیون و بعضا تا ۲۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.

واسطه‌ها می‌گویند در حال حاضر عمده مراجعان به بنگاه‌ها در این مناطق مستاجران طبقه متوسط رو به بالا هستند در حالی که فایل‌های عرضه شده عمدتا با وسع طبقات بالای درآمدی هماهنگی دارد.

به این ترتیب مستاجرانی که جست‌وجو در مناطق یک و ۳ را شروع کرده‌اند، فعلا فقط ناگزیر به سپردن شماره تماس خود نزد بنگاه‌ها هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.