تاریخ انتشار : یکشنبه 26 خرداد 1398 - 14:28
کد خبر : 16203

مسکن مهر “مزخرف” تاییدیه بین‌المللی گرفت

مسکن مهر “مزخرف” تاییدیه بین‌المللی گرفت

در حالی وزیر مستعفی راه و شهرسازی همواره از واژه‌های نامناسب برای توصیف مسکن مهر استفاده می‌کرد که دفتر اسکان بشر در سازمان ملل ساخت مسکن مهر را جزو تجربه‌های منحصربه‌فرد و قابل انتقال به مجامع بین‌المللی اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم، آبان‌ماه سال ۹۵  عباس احمد آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در نشست خبری حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این که شما به عنوان یکی از وزرای فرهیخته دولت که در چند برنامه تلویزیونی اعلام کرده اید  “لای کتاب بزرگ شده اید”، چرا در نقد مسکن مهر از ادبیات نامناسبی و وایه‌هایی از جمله «شلختگی»، «فاجعه»، «مزخرف» استفاده می‌کنید، گفته بود: شلختگی واژه بدی است؟ برای پروژه ای چند هزار میلیاردی که بدون یک صفحه نقشه شروع شده است و چندصد هزار خانواده را دچار این همه گرفتاری کرده است.

آخوندی ادامه داد: آیا فکر می کنید این طرح این همه مشکل مهندسی را بوجود آورده علاوه بر آن اتلاف منابع را ایجاد می کند شلختگی واژه بدی است؟ این کمترین واژه ای است که برای این طرح می توان گفت. اگر بروید لغتنامه دهخدا را ببینید مسکن مهر نمونه بارز شلختگی است.

قبل از مردادماه ۹۲ که آخوندی از مجلس رای گرفت با شدتی کم طرح مسکن مهر را مورد انتقاد قرار می‌داد اما از اواخر مرداد سال مورد اشاره ادبیات وزیر سابق درباره مسکن مهر وارد فاز جدیدی شد. آخوندی از سال ۹۲ و تا زمانیکه نامه استعفایش را منتشر کرد در توصیف طرح ملی مسکن مهر از واژه‌هایی مانند “سیب گندیده”، “طرح فاجعه‌ آمیز”، “مزخرف”، “طرح خانم‌برانداز”، “قفس‌های انسانی”، “طرح پوپولیستی” استفاده کرد.

از مهر سال گذشته پروژه‌های مسکن مهر نفس راحتی می‌کشند؛ از یک سو نه دیگر خبری از وزیر مستعفی است که همواره به این طرح نقد تخریبی داشته باشد و از سوی دیگر با ورود وزیر جدید راه و شهرسازی تمرکز ویژه‌ای بر اتمام واحدهای نیمه تمام این طرح صورت گرفته است.

از همه مهم‌تر این‌که معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگویی گفته: «دفتر اسکان بشر در سازمان ملل ساخت مسکن مهر را جزو تجربه‌های منحصربه‌فرد و قابل انتقال به مجامع بین‌المللی اعلام کرده است.»

تا ۸ ماه پیش طرح مسکن مهر با بی‌مهری‌های فراوانی از سوی مقام عالیرتبه سابق وزارت راه مواجه می‌شد به طوریکه حتی یک واحد آنرا افتتاح نکرد. اما امروز این طرح تاییدیه بین المللی را گرفته که نشان از آن دارد “آخر کار” مشخص شده همه اظهارات وزیر سابق درباره این طرح بی اساس بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.