تاریخ انتشار : دوشنبه 20 خرداد 1398 - 12:09
کد خبر : 15983

ایران خودرو: اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی را بازسازی می کنیم

ایران خودرو: اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی را بازسازی می کنیم

با توجه به نبود بودجه کافی برای نوسازی و خرید اتوبوس از سوی شرکت اتوبوسرانی، ایران خودرو دیزل بازسازی اتوبوس های فعلی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: با توجه به نبود بودجه کافی برای نوسازی و خرید اتوبوس از سوی شرکت اتوبوسرانی، ایران خودرو دیزل بازسازی اتوبوس های فعلی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایکوپرس،‌ مهدی یونسیان با بیان این که تولید سال ۹۷ نسبت به ۹۶ بیش از ۷۰ درصد رشد تولید در محصولات وجو داشته است گفت: ظرفیت سالانه ایران خودرو دیزل ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه است که در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات بهره برداری از تمام این ظرفیت امکانپذیر نیست.

وی برنامه تولید امسال ایران خودرو دیزل را تولید ۴ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: انواع کامیون، کشنده، کامیون سبک، پیکاپ، ون، مینی بوس و اتوبوس در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند.

یونسیان تصریح کرد: ایران خودرو دیزل تنها شرکت ایرانی است که توان تولید انوع محصولات تجاری و سنگین و نیمه سنگین باری و مسافری را به صورت هم زمان دارد.

وی بازسازی اتوبوس های فرسوده را از برنامه های مهم این شرکت عنوان کرد و گفت: بازسازی اتوبوس و تبدیل آن از شرایط فرسودگی و آلایندگی بالا به خودروی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ و ۴ بودجه ای کم تر از یک سوم خرید اتوبوس نو نیاز دارد که ایران خودرو دیزل با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکلات نقدینگی این روش را در دستور کار قرار داده است.

یونسیان ادامه داد:‌ درحال حاضر همکاری هایی را با شهرداری های برخی شهرها برای اجرای این پروژه آغاز کرده ایم.

وی با تاکید بر این که توان خرید و نوسازی مینی بوس و اتوبوس در شرکت های خصوصی وجود ندارد توان نوسازی در این بخش توسط ایران خودرو دیزل را سالانه دوهزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اتوبوس شهری در اقتصاد و ساختار حمل و نقل ایران به گونه ای است که نوسازی آن نیازمند حمایت مستقیم دولت و اختصاص بودجه و تسهیلات مناسب است.

یونسیان واردات اتوبوس کارکرده را اقدامی غیرتخصصی و عجولانه خواند و گفت: هر اتوبوس وارداتی دست دوم نیازمند شبکه خدماتی، ابزار مخصوص، آموزش نیروی انسانی و قطعات یدکی است که مستلزم سرمایه گذاری سنگین و قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: بازسازی اتوبوس های فرسوده علاوه بر هزینه بسیار کم تر از واردات دست دوم، شبکه خدماتی مناسبی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

یونسیان خاطرنشان کرد: اتوبوس های بازسازی شده تا ۱۲ ماه از مزایای گارانتی نیز بهره مند می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.