تاریخ انتشار : دوشنبه 20 خرداد 1398 - 11:55
کد خبر : 15981

عبور پیک مصرف برق از مرز ۵۳ هزار مگاوات

عبور پیک مصرف برق از مرز ۵۳ هزار مگاوات

با آغازروز‌های گرم سال، پیک مصرف برق در نوزدهم خردادماه با افزایش چهار هزار مگاواتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۵۳ هزار مگاوات رسید.

به‌گزارش میزان ، در پی افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف در نوزدهمین روز خردادماه امسال از مرز ۵۳ هزار مگاوات عبور کرد.

ظهر روز گذشته پیک مصرف در ساعت ۱۵:۱۶ دقیقه به ۵۳ هزار و ۱۷۶ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف مدت مشابه سال گذشته، بیش از چهار هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و ۵۸۴ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۲۵۹ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۲۵ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به دو هزار و ۴۲۵ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و ۵۰۲ مگاوات رسیده بود.

توان قابل تامین امسال حدود ۵۹ هزار مگاوات است و براساس پیش‌بینی‌های اولیه اوج مصرف برق تابستان به ۶۲ هزار مگاوات نیز خواهد رسید که صنعت برق درصدد است با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و همکاری مردم بتواند با همان توان قابل تامین، پیک امسال را بدون خاموشی سپری کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.