چه میزان تسهیلات به زلزله زدگان کرمانشاهی پرداخت شده است؟

با اشاره به اینکه مستأجرانی که زمین دریافت کرده‌اند تسهیلات نیز به آن‌ها پرداخت شده است اظهار داشت: مستأجرانی که زمین برای آن‌ها تأمین نشده ‌۱۷ میلیون تومان در قالب تسهیلات معیشتی و اجاره‌بها دریافت کرده‌اند و می‌توانند واحدی را اجاره کنند.

وی با بیان اینکه چنانچه زمین مورد نیاز برای مابقی مستأجران از طرف وزارت راه و شهرسازی و استانداری تأمین شود تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود عنوان کرد: در مجموع ۱۵۴۰ مستأجر در شهرستان سرپل‌ذهاب وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ نفر با تأمین زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ای در مورد آمارهای ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: در ۳۸ هزار واحد آرماتوربندی، ۳۷ هزار و ۸۰۰ واحد اجرای بتن‌ریزی، ۳۶ هزار واحد اجرای اسکلت، ۳۲ هزار و ۸۰۰ واحد اجرای دیوارچینی، ۳۵ هزار واحد اجرای سقف و ۳۰ هزار واحد اجرای گچ و خاک و ۳۰ هزار واحد در و پنجره نصب شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات تعمیر تمامی واحدهای تعمیری به اتمام رسیده است عنوان کرد: تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۴ هزار آسیب‌دیده از زلزله پرداخت شده است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه با ادامه روند کنونی تمامی واحدهای شهری و روستایی در زمان تعهد شده به بهره‌برداری می‌رسد گفت: به ازای هر طبقه در شهر در مجموع با احتساب بلاعوض و تسهیلات ۷۳ میلیون تومان و در روستاها به ازای هر واحد ۵۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آهن‌آلات در سطح منطقه توزیع شده و سیمان رایگان نیز در حال توزیع است افزود: در روستاها کار بازسازی تمام شده است و امید داریم ۱۵ درصد باقی‌مانده در شهر نیز سریعتر به اتمام برسد و بیشتر واحدها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا