تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 10:43
کد خبر : 15448

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۳/۰۱

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۳/۰۱

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۶ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۸۲ سنت رسید.

به گزارش رویترز، پس از آنکه آمارهای صنعت نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافته و در حالی که عربستان قول داده توازن بازار را حفظ کند، قیمت نفت روز چهارشنبه با کاهش مواجه بود.

اما تحلیلگران می گویند، با توجه به کاهش تولید های اوپک و متحدانش و بالا بودن تنش های سیاسی در خاورمیانه بازار حالتی شکننده دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۶ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای نیز امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با ۲.۴ میلیون بشکه رشد مواجه بوده و به ۴۸۰.۲ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۵۹۹ هزار بشکه ای را داشتند.

آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت قرار است اواخر امروز منتشر شود.

اما در این سوی جهان، عربستان امروز اعلام کرد که متعهد به حفظ ثبات در بازار نفت است. عربستان و اوپک از ماه ژانویه و با هدف کاهش مازاد عرضه اقدام به کاهش تولید نفت خود کرده اند.

بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرد به دلیل توافق کاهش تولید، میزان تولید اوپک و متحدانش در فاصله نوامبر ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۱۹ حدود ۲.۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این کاهش موجب شده تا قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک سوم افزایش یابد.

این بانک همچنین گفته، بخشی از تاثیرات کاهش تولید اوپک و متحدانش به دلیل کند شدن رشد تقاضا برای نفت خنثی شده است. میزان تقاضا برای نفت به دلیل تنش های تجاری در سه ماهه پایانی سال گذشته و سه ماهه نخست امسال تنها ۰.۷ میلیون بشکه رشد داشت، در حالی که این رقم در طی ۵ سال گذشته به طور متوسط ۱.۵ میلیون بشکه بوده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.