تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 9:29
کد خبر : 15259

تعلل بانک ها در کمک به بازسازی مناطق سیل زده

تعلل بانک ها در کمک به بازسازی مناطق سیل زده

سرپرست استانداری گلستان با انتقاد از کم کاری بانک ها در کمک به سیل زدگان گفت:‌بانک‌ها بی توجه به ارزیابی ها، پرونده‌ها را دوباره ارزیابی می‌کنند؛ این کار روند بازسازی را با تاخیرجدی روبرو کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرپرست استانداری گلستان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: بانک‌ها بی توجه به ارزیابی ما و بنیاد مسکن، مجددا پرونده‌ها را ارزیابی می‌کنند؛ این موضوع روند بازسازی را با تاخیر جدی روبرو کرده است.

غراوی با بیان این مطلب افزود: بانک‌ها برای ارزیابی مبلغی هم (۲۰ هزار تومان) دریافت می‌کنند به هر حال اگر بانک‌ها دست نجنبانند و این مسیر اصلاح و کوتاه نشود بیم آن می‌رود که زمان بازسازی را از دست بدهیم و به زمستان بخوریم.

سرپرست استانداری گلستان با ارائه آمار خانه‌های ارزیابی شده اعم از تخریبی و قابل تعمیر گفت: کار ارزیابی همه واحد‌های خسارت دیده تمام شده و برای ۱۰ هزار واحد هم تشکیل پرونده داده شده است.

او با اشاره به مساحت زمین‌های کشاورزی و باغات آسیب دیده گفت: ریز آمار مربوط به آسیب بخش کشاورزی و پرداخت‌ها در سامانه سجام وارد و ثبت می‌شود تا همه چیز شفاف و روشن باشد.

مهدیان، معاون بنیاد مسکن نیز در ادامه گفت: باید عرض کنم که بانک‌ها برای ارزیابی ۱۵۰ هزار تومان می‌گیرند نه ۲۰ هزار تومان، و این روندِ کند قابل حل است و نیاز به هماهنگی با بانک‌ها دارد و بانک‌ها نباید کوتاهی کنند وگرنه بازسازی خانه‌های مردم اجرایی نخواهد شد.

او با بیان این که ما آماده همکاری همه جانبه با بانک‌ها هستیم گفت: در بحث ضمانت تسهیلات، چون دولت در حوادث اصل و فرع وام‌ها را تضمین می‌کند بانک‌ها موظفند ضمانت زنجیره‌ای را لحاظ کنند.

معاون بنیاد مسکن همچنین از مردم سیلزده خواست که زودتر پرونده شان را تکمیل کنند تا زودتر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

سلیمانی استاندار ایلام هم با ارائه آمار واحد‌های آسیب دیده یا تخریب شد گفت: خوشبختانه ما مشکلی با بانک‌ها نداشته ایم و تاکنون ۳۰۰ پرونده پرداختی داشته ایم و ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده هم فردا آماده پرداخت داریم و در مرحله اول ۱۸ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

او همچنین گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد ارزیابی خسارت شده است که بقیه واحد‌ها هم ظرف ۲ یا ۳ روز آینده ارزیابی خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.