تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 11:50
کد خبر : 15103
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پرشدن ۹۰ درصدی ۸۶ سد کشور/ مخزن سد‌ها ۵۹ درصد رشد کرد بسته هستند

پرشدن ۹۰ درصدی ۸۶ سد کشور/ مخزن سد‌ها ۵۹ درصد رشد کرد

پرشدن ۹۰ درصدی ۸۶ سد کشور/ مخزن سد‌ها ۵۹ درصد رشد کرد

براساس آخرین آمار منتشره از سوی وزارت نیرو ۸۶ سد مهم کشور از بین ۱۷۸ سد بزرگ بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر شده است که می‌توان به سد‌های شهیدرجایی، طالقان، ساوه، البرز، ساوه و شیرین‌دره اشاره کرد. هم اکنون ۴۱ سد بین ۷۰ تا ۹۰ درصد، ۲۱ سد بین ۵۰ تا ۷۰ درصد، چهار

براساس آخرین آمار منتشره از سوی وزارت نیرو ۸۶ سد مهم کشور از بین ۱۷۸ سد بزرگ بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر شده است که می‌توان به سد‌های شهیدرجایی، طالقان، ساوه، البرز، ساوه و شیرین‌دره اشاره کرد.

هم اکنون ۴۱ سد بین ۷۰ تا ۹۰ درصد، ۲۱ سد بین ۵۰ تا ۷۰ درصد، چهار سد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و ۲۶ سد کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند.

این شرایط به واسطه بارندگی‌های مناسب در سال آبی جاری رخ داده است به طوریکه از ابتدای سال آبی تاکنون ارتفاع بارش‌ها به حدود ۳۲۲ میلیمتر رسیده است که این رقم در مقایسه با سال آبی گذشته ۱۱۴ درصد و در مقایسه با دراز مدت ۴۳ درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است که بارش‌های مناسب در سال آبی جاری باعث شد تا ایران در نیم قرن اخیر یکی از پربارش‌ترین بازه‌های زمانی را تجرب کند و تمام استان‌های کشور بارش‌های مناسبی را به ثبت برسانند.

در این بین میزان آب ورودی به مخزن سد‌های کشور نیز تحت تاثیر نزولات جوی بسیار مناسب چندماه اخیر قرار گرفت و با روند صعودی همراه شد به طوری که میزان ورودی به سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با رشد ۲۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۸.۴۶ میلیارد مترمکعب رسیده است.

همچنین میزان آب موجود در مخزن سد‌های کشور نیز با رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۰.۴۴ میلیارد مترمکعب رسیده است و در هم اکنون ۸۱ درصد مخزن سد‌های کشور پر شده است.

از طرفی میزان آب خروجی از سد‌ها نیز به منظور کنترل سیلاب‌های اخیر رشد ۲۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و به ۴۷.۹۹ میلیارد مترمکعب رسیده است.

گفتنی است ورودی مناسب به مخزن سد‌های کشور موجب شده تا از میان ۱۷۸ سد بزرگ کشور تعداد ۸۶ سد مهم که حدود ۶۰ درصد از ظرفیت کل مخازن سد‌های ایران را شامل می‌شوند بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر شده باشند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.