تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 15:22
کد خبر : 14973
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خرید مجدد طلا از سوی چین بسته هستند

خرید مجدد طلا از سوی چین

خرید مجدد طلا از سوی چین

بانک مرکزی چین برای پنجمین ماه متوالی سهم طلا از ذخایر ارزی خود را افزایش داد. هرچند این کشور آخرین بازار نوظهوری محسوب می‌شود که اقدام به تقویت ذخایر طلایی خود کرده است اما در ماه‌های اخیر با شتاب زیادی در حال خریداری فلز گرانبها است. به گزارش اقتصادنیوز، چین با خرید ماه آوریل، حجم

بانک مرکزی چین برای پنجمین ماه متوالی سهم طلا از ذخایر ارزی خود را افزایش داد. هرچند این کشور آخرین بازار نوظهوری محسوب می‌شود که اقدام به تقویت ذخایر طلایی خود کرده است اما در ماه‌های اخیر با شتاب زیادی در حال خریداری فلز گرانبها است.

به گزارش اقتصادنیوز، چین با خرید ماه آوریل، حجم کل ذخایر خود را به حدود ۶۱ میلیون اونس رساند که از خرید ۴۸۰ هزار اونس ظرف ماه مارس و آوریل حکایت دارد. به این ترتیب، ارزش کل ذخایر طلایی بانک مرکزی چین از ۳/ ۷۸ میلیارد دلار عبور کرد. البته فقط ۳ درصد از ذخایر ارزی چین به طلا اختصاص دارد. اثرگذارترین موضوع در بازار نفت در روزهای اخیر اخبار منتشر شده از جنگ تجاری بین چین و آمریکا بود. تنش‌های تجاری دو کشور به معنای تضعیف اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای نفت است.

از این رو، در اولین روز بازگشایی بازارها در هفته جاری، قیمت نفت تحت‌تاثیر اخبار منتشر شده در این خصوص مسیر رفت و برگشتی را تجربه کرد؛ در این روز ابتدا نفت حدود ۳ درصد کاهش یافت و سپس با شکل گرفتن خوش‌بینی به تداوم مذاکرات با عدم لغو سفر مقامات چین به واشنگتن مجددا قیمت‌ها افزایش و در نهایت رشد ۵/ ۲درصدی را به ثبت رساند. علاوه بر اخبار حول مذاکرات چین و آمریکا، ورود ناوآمریکایی به منطقه خاورمیانه و ادعاهای جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا موجب نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه شد و به افزایش بهای نفت در روز دوشنبه کمک کرد. اما در دو روز گذشته به دنبال توییت دوباره ترامپ درخصوص جنگ تجاری مجددا نگرانی‌ها در بازار اوج گرفت و قیمت‎ها را در مسیر کاهشی قرار داد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.