تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 - 11:47
کد خبر : 14887
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای صادرات نفت عربستان به چین افزایش یافت بسته هستند

صادرات نفت عربستان به چین افزایش یافت

صادرات نفت عربستان به چین افزایش یافت

اطلاعات تجاری نشان می دهند صادرات نفت عربستان سعودی به چین به میانگین ۱.۳۷ میلیون بشکه در روز بین ژانویه و آوریل افزایش یافته است. صادرات عربستان به چین در ۴ ماه اول ۲۰۱۸ فقط یک میلیون بشکه در روز بود.

به گزارش سنیم به نقل از اویل پرایس، چین خرید نفت از عربستان را در ۴ ماه اول سال جاری میلادی افزایش داد. یک پالایشگاه خصوصی در چین واردات نفت از عربستان را افزایش داده است. عربستان قصد دارد سهم بیشتری را در بازار بزرگترین وارد کننده نفت جهان داشته باشد.

هنگلی پتروکمیکال یک پالایشگاه خصوصی چین است که خرید نفت عربستان را برای ماه های آوریل و می آغاز کرده است و در ماه جاری ظرفیت پالایشگاه جدید خود را کامل می کند. این پالایشگاه ۴۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت دارد.

این پالایشگاه جدید چین که عملیات های آزمایشی خود را در پایان سال گذشته آغاز کرد،قرار است بین ۱۹۴ هزار تا ۲۵۸ هزار بشکه نفت در روز در ماه جاری از عربستان وارد کند. این پالایشگاه در ماه آوریل ۲۵۸ هزار بشکه نفت خرید.

مقامات اجرایی هنگلی پتروکمیکال انتظار دارند این پالایشگاه در ماه می به ظرفیت کامل خود برسد.

در پایان ۲۰۱۸ ، هنگلی پترو کمیکال و شرکت بزرگ آرامکوی عربستان یک قرارداد عرضه امضا کردند که طبق آن این پالایشگاه چینی ۱۳۰ هزار بشکه نفت در روز از آرامکو در ۲۰۱۹ می خرد.

عربستان سعودی به لطف قراردادهایی که با هنگلی و یک پالایشگاه جدید دیگر ،رونگ شنگ پتروکمیکال بسته، عرضه نفت را به بازار چین در ۴ ماه اول سال جاری افزایش داده است.

اطلاعات تجاری نشان می دهند صادرات عربستان سعودی به چین به میانگین ۱.۳۷ میلیون بشکه در روز بین ژانویه و آوریل افزایش یافته است. صادرات عربستان به چین در ۴ ماه اول ۲۰۱۸ فقط یک میلیون بشکه در روز بود.

مقدار بالاتر فروش در بازارهای چین به عربستان کمک کرد روسیه را کنار بزند. روسیه بزرگترین عرضه کننده نفت به چین در ماه مارس برای دومین ماه پیاپی بود.

عربستان سعودی قبلا قراردادی برای خرید ۹ درصد سهام مجتمع پتروشیمی و پالایشگاهی ژی جیانگ پترو کمیکال بسته بود .ظرفیت این مجتمع ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.

آرامکو در فوریه ۲۰۱۹ اعلام کرد:« مشارکت آرامکوی عربستان در این پروژه همراه با یک قرارداد طولانی مدت عرضه نفت خام هست. این شرکت می‌تواند ازتاسیسات ذخیره نفت خام ژی جیانگ پترو کمیکال برای خدمت به مشتریانش در منطقه آسیا استفاده کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.