سقوط شاخص بورس عربستان به پایین ترین حد ۸ ماه اخیر

درحالی که قیمت نفت تاثیر خود را بر سهام بخش‌های اقتصادی و پتروشیمی گذاشته است، سایر بورس‌ها در منطقه خاورمیانه نیز تحت تاثیر این مساله روندی نزولی داشته اند.

به گزارش ایبِنا؛ شاخص بازار سهام عربستان با سقوطی ۲.۵ درصدی مواجه شد. در این میان، ارزش سهام گروه سیرا پس از آنکه این فعال حوزه گردشگری از کاهش ۴۰ درصدی سود خالص خود خبر داد، کاهش ۴.۷ درصدی را به ثبت رساند.

قیمت نفت پس از آن که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از افزایش قابل توجه تعرفه‌ها روی کالاهای چینی خبر داد، نوسان قابل توجهی را تجربه کرده و این مساله بر اقتصاد کشورهای نفت خیز تاثیرگذار است.

هفته گذشته سرمایه گذاران محلی عربستان فروشندگان اصلی سهام بودند که ۸۵ درصد از مجموع فروش بازار را به خود اختصاص داده بودند.

نوشته های مشابه

بازار سهام قطر نیز در روزهای گذشته روندی نزولی داشته است و آمارها عمدتا درحال سقوط بوده اند، با این حال بدترین وضعیت بازار کشورهای عربی مربوط به عمان بوده است.

اوضاع شاخص بازار سهام در دوبی نیز روندی نزولی داشته و به نظر می رسد بازارهای منطقه خاورمیانه با دقت بیشتری درحال رصد اختلافات تجاری بین دو ابرقدرت تجاری دنیا هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا