تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 9:07
کد خبر : 14662

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۲/۱۰

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۲/۱۰

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسید. به گزارش رویترز، به دنبال احتمال افزایش تولید نفت آمریکا و اوپک که می تواند جای خالی نفت ایران را در بازار پر کند، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود، اما به گفته تحلیلگران

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.

به گزارش رویترز، به دنبال احتمال افزایش تولید نفت آمریکا و اوپک که می تواند جای خالی نفت ایران را در بازار پر کند، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود، اما به گفته تحلیلگران شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار همچنان ناچیز است.

به گفته تجار کند شدن فعالیت بخش کارخانه ای و بخش خدمات چین در ماه آوریل نیز بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. این آمارها نشان می دهد که بزرگترین اقتصاد آسیا همچنان با روزهای خوب خود فاصله دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۳ دلار و ۳۵ سنت رسید.

به دنبال کاهش تولید های اوپک و متحدانش و همچنین تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۴۰درصد افزایش یافته است. اما از اواخر هفته گذشته و پس از آنکه ترامپ علنا اوپک و عربستان را برای افزایش تولید و پر کردن جای خالی نفت ایران در بازار تحت فشار گذاشت، قیمت نفت رو به کاهش گذاشته است.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، اوپک و متحدانش «نمی خاهند قیمت نفت به حدی برسد که به دلیل قیمت های بالا تقاضا کاهش یابد. اما آنها در عین حال می خواهند قیمت ها در یک سطح معقولی تثبیت شود.»

بانک آمریکا مریل لینچ در یادداشتی نوشت: «با تشدید تحریم های آمریکا، میزان تولید نفت ایران از ۳.۶ میلیون بشکه در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ به ۱.۹ میلیون بشکه در نیمه دوم ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت.» اما به رغم این پیش بینی، مریل لینچ پیش بینی کرده که به دلیل افزایش تولید اوپک و آمریکا بازار نفت در سال ۲۰۱۹ تقریبا متوازن باقی بماند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.