تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 15:17
کد خبر : 14653
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایجاد هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال روستایی و ایجاد ۵۶ هزار شغل بسته هستند

ایجاد هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال روستایی و ایجاد ۵۶ هزار شغل

ایجاد هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال روستایی و ایجاد ۵۶ هزار شغل

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه حدود ۵۶هزار فرصت شغلی روستایی ایجاد شده است گفت:درحوزه اشتغال روستایی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تعهد پرداخت روستایی داشتیم که سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. به گزارش تسنیم، اصلی‌ترین چالش دولت ها در هر دوره ای موضوع اشتغال و حل بیکاری

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه حدود ۵۶هزار فرصت شغلی روستایی ایجاد شده است گفت:درحوزه اشتغال روستایی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تعهد پرداخت روستایی داشتیم که سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش تسنیم، اصلی‌ترین چالش دولت ها در هر دوره ای موضوع اشتغال و حل بیکاری است. صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون و بانک رفاه در زیرمجموعه وزارت کار در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و خانگی تلاش دارند.

علی آشتاب،مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان معتقد است که حدود ۱۸ هزار نفر بر اثر آسیب های ناشی از سیل در مناطق سیل زده استان ، شغل خود را از دست داده اند.

اصغر نوراله زاده،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور ارائه گزارش عملکرد از پرداخت تسهیلات سیل گفت: درحوزه اشتغال روستایی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تعهد پرداخت روستایی داشتیم که سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. این تسهیلات برای ۲۳هزار و ۵۰۰ طرح بود که در ۲۳هزار روستا اجرایی شد. حدود ۵۶هزار فرصت شغلی در این راستا ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات برای سال جاری را ۲هزار میلیارد تومان در نظر گرفته ایم گفت: ۷۰ درصد این تسهیلات در حوزه فرآوری بخش کشاورزی بوده است، با این کار قصد داریم تا پایداری کسب و کار ایجاد و ماندگاری در روستاها توسعه یابد و باعث مهاجرت معکوس شود. امیدواریم این فرآیند با عدد ۲هزار میلیارد تومان انجام شود.

نورالله زاده با اشاره به قرارداد این صندوق با وزارت ورزش و جوانان گفت:صندوق کارآفرینی امید از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال ۹۷ در حوزه جوانان ۳۴۹ هزار و ۲۶۷ فقره تسهیلات اشتغال با اعتبار ۴۲ هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال پرداخت کرده است که از این تعداد ۲۱۱۳۷۰ فقره به مردان و ۱۳۶۰۹۵ فقره به بانوان و ۱۸۰۲ فقره به اشخاص حقوقی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود:صندوق کارآفرینی امید از ابتدای قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی تاکنون ۲۴ هزار و ۹۵۷ فقره تسهیلات با اعتبار۱۲ میلیون ریال پرداخت کرده است.از مجموع تسهیلات پرداختی۱۲ هزار و ۵۲۸ فقره به مردان و ۱۱ هزار و ۷۷ فقره به بانوان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید سه طرح “روستای بدون بیکار”، ” یک روستا یک محصول”و ” صندوقهای خرد محلی” را استراتژی‌های اصلی صندوق در حمایت از توسعه اقتصاد منطقه‌ای برشمرد. سال گذشته در ۴۰۰ شهرستان،درهر شهرستان حداقل یک باشگاه ورزشی در بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ردیفی را برای حمایت از اشتغال جوانان عهده دار شده ایم گفت: در راستای تفاهم نامه وزارت جوانان و صندوق کارآفرینی مقرر شده است که وزارت جوانان برنامه های خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند و مسئولیت اجرا با این صندوق است. اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۵۰درصد ۲۹صدم مالیات بر ارزش افزوده است.

نورالله زاده اظهار داشت: به میزان ۲ هزار میلیارد تومان برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است، اما محدودیتی برای افراد بالای ۶۵ وجود دارد و ناخودآگاه تسهیلات به کسب و کار جوانان می رسد.

وی درباره کمک به سیل زدگان گفت:کمک‌های اهدایی صندوق کارآفرینی امید به سیل زدگان استان لرستان شامل بسته‌های غذایی خشک، اقلام بهداشتی، آب معدنی، ۶۳۰۰ عدد نان، بسته صبحانه (پنیر، خامه، حلوا شکری) و… است. ضمناً ۸۵۰ پرس غذای گرم و بسته‌های نان از طریق بالگردهای مستقر در استان به مناطق سیل زده ارسال و مابقی اقلام به ستاد بحران استان تحویل داده شد.صندوق کارآفرینی امید استان گلستان نیز از نخستین ساعات وقوع سیل در این استان به امداد رسانی اقدام کرد. مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از پخت ۲۰۰۰ هزار پرس غذای گرم توسط صندوق کارآفرینی امید استان گلستان و اهالی روستای شمس آباد گرگان برای مردم آسیب دیده از سیل آق قلا و پخت روزانه ۱۰۰۰ پرس غذای گرم به مدت ۵ روز و ارسال به مناطق سیل زده و ارسال ۲۰۰ بسته شیرینی و کلوچه و تعداد ۵۰۰۰ بطری آب معدنی و سایر اقلام مورد نیاز خبر داد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: بعد از فروکش کردن سیل نسبت به بررسی وضعیت کسب و کارهای زیر مجموعه صندوق که آسیب دیده‌اند، اقدام کرده ایم و مقرر شد یک سال امهال در پرداخت تسهیلات صورت گیرد و برای آن دسته از واحدهای صنفی که به صورت کامل شغل خود را از دست داده اند تسهیلات مجدداً به منظور ایجاد اشتغال جدید پرداخت خواهد شد.

نورالله زاده با اشاره به اینکه مسئولیت چند روستا در مناطق سیل زده که به صورت کامل از بین رفته اند را برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته ایم گفت: شناسایی مشکلات و ظرفیت های اشتغال و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده، از روستاهای سیل زده چم مهر، بابازید، چم گز و چم گرداب از توابع شهرستان پلدختر را در بازدیدی انجام دادیم و در حال حاضر با هماهنگی قرارگاه جهاد توانمند سازی محرومین مسئولیت حمایت از اشتغال های جدید ومشاغل آسیب دیده را به عهده گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای حمایت از مناطق سیل زده در نظر گرفته ایم گفت:حمایت ها در دو سطح نقدی و غیر نقدی بوده است. در سطح غیر نقدی حمایت هایی مانند پتو،چکمه،بیل را ارسال کردیم. حدود ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مطابق با نیازهای هلال احمر ارسال کرده ایم. در بقیه استان های معین ۲۰تا۵۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.