سقف درآمد ۲۸درصد خانوار شهری ۱۶.۵ میلیون تومان در سال است

 هزینه سالانه یک خانوار حدود ۲۹۵۷۳۱هزار ریال می باشد که ۶۹۲۰۸ هزار ریال (۲۳.۴درصد) مربوط به اقلام خوراکی و دخانی و ۲۲۶۵۲۳ هزار ریال (۷۶.۶ درصد)مربوط به غیرخوراکی می باشد.

به گزارش تسنیم، بر اساس برآوردهای به دست آمده از طرح آمارگیری از هزینه  و درآمد خانوار مرکز آمار ایران، خانوارهای شهری دارای سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی (اعم از خصوصی و تعاونی) ۲۸.۷ درصد از خانوارهای مورد بررسی را تشکیل می دهند، این گروه از خانوارها بیشترین سهم را در گروه های درآمدی با درآمد سالانه ۱۲۰۰۰۰ تا ۱۶۵۰۰۰ هزار ریال (۳۸.۷) و هزینه سالانه ۱۲۰۰۰۰ تا ۱۶۵۰۰هزار ریال (۳۶.۰) دارند.

همچنین نتایج طرح مذکور حاکی از آن است که خانوارهای شهری دارای سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی در دهک های درآمدی دوم و سوم به ترتیب ۳۷.۹ درصد و ۳۷.۴ درصد،بیشترین سهم را دارد.

درآمد در خانوارهای شهری با سرپرست مزد و حقوق بگیر  بخش خصوصی متوسط کل هزینه سالانه  یک خانوار حدود ۲۹۵۷۳۱هزار ریال (حدود ۲۹۶میلیون ریال) می باشد که ۶۹۲۰۸ هزار ریال (۲۳.۴درصد) مربوط به اقلام خوراکی و دخانی و و ۲۲۶۵۲۳ هزار ریال (۷۶.۶ درصد)مربوط  به اقلام غیرخوراکی می باشد.

دکمه بازگشت به بالا