تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 - 9:21
کد خبر : 14587

نفت در هفته‌ای که گذشت / رکورد نفت ۷۴ دلاری و پایان معافیت‌ها

نفت در هفته‌ای که گذشت / رکورد نفت ۷۴ دلاری و پایان معافیت‌ها

در اولین روز باز شدن بازارهای جهانی، نفت به روند صعودی خود ادامه داد. به عقیده تحلیلگران از مهم‌ترین دلایل روند صعودی قیمت نفت از ابتدای سال جاری، عوامل ژئوپولتیک، تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران و همچنان ادامه بی‌ثباتی‌ها در لیبی است. به گزارش تجارت‌نیوز، توافق کاهش تولید اوپک تاثیر قابل توجهی بر افزایش

در اولین روز باز شدن بازارهای جهانی، نفت به روند صعودی خود ادامه داد. به عقیده تحلیلگران از مهم‌ترین دلایل روند صعودی قیمت نفت از ابتدای سال جاری، عوامل ژئوپولتیک، تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران و همچنان ادامه بی‌ثباتی‌ها در لیبی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، توافق کاهش تولید اوپک تاثیر قابل توجهی بر افزایش قیمت‌ها داشته است.

روز سه‌شنبه با اعلام خبر مربوط به تمدید نشدن معافیت‌های نفتی ایران از سوی مقامات آمریکایی، قیمت نفت با رشد سه درصدی مواجه شد و هر بشکه نفت خام برنت با قیمت ۷۴٫۳۰ درصد معامله شد.

این معافیت‌ها در دوم ماه می (۱۲ اردیبهشت) منقضی می‌شوند و به دنبال آن دیگر کشورهای خریدار نفت ایران نمی‌توانند از این کشور نفت وارد کنند.

تحلیل‌گران موسسه آمریکایی اوراسیا گروپ بر این باورند که صادرات نفت ایران به صفر نخواهد رسید. چین که در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند، احتمالا برای مدت کوتاهی واردات نفت از ایران را کاهش دهد؛ چرا که برای پکن مذاکرات تجاری با آمریکا از اولویت برخوردار است.

در معاملات روز چهارشنبه قیمت نفت اندکی کاهش یافت و به ۷۴٫۱۵ دلار رسید.

روز پنج‌شنبه نیز قیمت هر بشکه نفت خام برنت با افزایش ۰٫۳۹ درصدی در سطح ۷۴٫۶۱ دلار قرار گرفت.

با این حال، در آخرین روز معاملات یعنی روز جمعه، به دنبال توئیت ترامپ و درخواست او از تولیدکنندگان برای کاهش قیمت نفت و همچنین انتشار اخبار مبنی بر افزایش عرضه از سوی اوپک قیمت طلای سیاه کاهش یافت و به ۷۱٫۶۳ دلار رسید.

دو کشور عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعلام کرده‌اند که اختلال ناشی از کاهش صادرات ایران را جبران خواهند کرد.

موسسه گلدمن سَکس پیش‌بینی کرده که قیمت نفت به دنبال عدم تمدید معافیت‌ها افزایش خواهد یافت. با این حال کارشناسان اقتصادی این موسسه بر این باورند که در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، نفت در محدوده ۷۰ تا ۷۵ دلار باقی خواهد ماند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.