تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 - 14:44
کد خبر : 14467

رشد ۸۶ درصدی شاخص بورس در سال ۹۷

رشد ۸۶ درصدی شاخص بورس در سال ۹۷

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: شاخص کل که از نماگرهای اصلی بورس است پارسال با رشد ۸۶ درصدی همراه شد. به گزارش ایرنا، «علی صحرایی» روز دوشنبه در حاشیه دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران افزود: شاخص «هم وزن» در آغاز سال ۹۷، ١٧ هزار و ٣٧١ واحد بود

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: شاخص کل که از نماگرهای اصلی بورس است پارسال با رشد ۸۶ درصدی همراه شد.

به گزارش ایرنا، «علی صحرایی» روز دوشنبه در حاشیه دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران افزود: شاخص «هم وزن» در آغاز سال ۹۷، ١٧ هزار و ٣٧١ واحد بود که در پایان سال به ٣٢ هزار و ٩۶٨ واحد رسید که نشاندهنده افزایش ٩١ درصدی است.

وی گفت: افزایش بیش از اندازه شاخص کل و شاخص هم وزن نشان دهنده آن است که بازار سرمایه همه شرکت ها را مورد اقبال خود قرار داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بورس تهران، بورس تهران از نظر رشد یک ساله، رتبه دوم را بین اعضای فدراسیون جهانی بورس ها کسب کرد.

وی افزود: ارزش اسمی بورس تهران در سال گذشته از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به ۱۷۳هزار میلیارد تومان افزایش یافت و با رشد ١۵درصدی همراه شد.

صحرایی به ارزش بازار ۳۰ شرکت بزرگ بورسی اشاره و بیان کرد: ارزش بازار این شرکت ها افزون بر ۴۲۸ هزار میلیارد تومان است که نشانگر ۶۲ درصد از ارزش کل بازار است.
مدیرعامل بورس تهران همچنین به تعداد شرکت های اضافه شده در بورس اشاره کرد و گفت: پارسال ۶ شرکت وارد بورس شدند که ارزش بازاری آنها ۱۹۹ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: اکنون ۳۲۷ شرکت در بورس حضور دارند که از این تعداد ۱۳۸ شرکت در بازار اول و بقیه آنها در بازار دوم فعالیت می‌کنند.

صحرایی اعلام کرد که در حوزه تأمین مالی با رشد ٧٧ درصدی همراه بوده ایم.

وی به تامین مالی ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی در بورس تهران اشاره کرد و گفت: جمع این رقم از تامین مالی شامل ۱۲ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه، ۱۳ هزار میلیارد تومان اوراق فروش تبعی و ۲۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه است.

این مقام مسئول، ارزش کل معاملات بورس تهران را ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حجم معاملات اوراق سهام، حق تقدم و صکوک ۵۲۰ میلیارد ریال بوده که نشان دهنده رشد ۹۸ درصدی است.

به گزارش ایرنا، دیروز (دوشنبه) دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

رویکرد دوازدهمین نمایشگاه بورس علاوه بر فرهنگ‌سازی، توسعه سواد مالی و گسترش فرهنگ سرمایه گذاری، افزایش سطح تعاملات بین المللی خانواده بازار مالی کشور است.

در این نمایشگاه نمایندگانی از کشورهای انگلیس، سوئیس، عمان، اردن، سوریه، بلغارستان و آلمان حضور دارند و دو موسسه بزرگ بین المللی با نام انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA) و شرکت آرجن کاپیتال (ARJAN CAPITAL) به منظور برگزاری کارگاه آموزشی حضور یافتند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.