تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398 - 8:18
کد خبر : 14313
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قیمت قند و شکر در ماه رمضان گران نخواهد شد / سال ۹۸ با کمبود شکر رو به رو نیستیم بسته هستند

قیمت قند و شکر در ماه رمضان گران نخواهد شد / سال ۹۸ با کمبود شکر رو به رو نیستیم

قیمت قند و شکر در ماه رمضان گران نخواهد شد / سال ۹۸ با کمبود شکر رو به رو نیستیم

رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر می‌گوید: قیمت قند و شکر در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد. همچنین در سال ۹۸ با واردات حجم قابل توجهی از شکر دیگر دچار کمبود نخواهیم شد. رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت قند و شکر در ماه

رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر می‌گوید: قیمت قند و شکر در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد. همچنین در سال ۹۸ با واردات حجم قابل توجهی از شکر دیگر دچار کمبود نخواهیم شد.

رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت قند و شکر در ماه رمضان گران نمی‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت قند و شکر در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد؛ در این مدت جلساتی را با دولتمردان برای سهمیه‌بندی شکر در حوزه صنایع و طرح ضیافت برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم شکر مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

بهمن دانایی افزود: متاسفانه سیل و بارندگی‌های اخیر باعث شد تا مزارع نی‌شکر با برخی چالش‌ها مواجه شوند و همین مسئله میزان تولید ما را به تعویق انداخت. در حقیقت بارندگی‌های اخیر باعث شد تا در ماه‌های بهمن و اسفند محصولی را برداشت نکنیم. قطعا اگر حوادث طبیعی (بارندگی‌های شدید و سیل) رخ نمی‌داد، با کمبود شکر در بازار مواجه نمی‌شدیم.

او به برنامه بخش‌خصوصی و دولت در زمینه تامین اقلام مورد نیاز مردم اشاره‌کرد و گفت: بخش‌خصوصی تاکنون ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن شکر را از هند ثبت سفارش کرده است. حدود ۴۰۰ تن نیز شکرهای بازرگانی دولتی از گمرک ترخیص شده و چنانچه وضعیت آب و هوا مناسب باشد ۱۲۰ هزار تن شکر حاصل از چغندر قند پاییزه برداشت خواهد شد. بنابراین سال ۹۸ با واردات حجم قابل توجهی از شکر دیگر دچار کمبود نخواهیم شد.

دانایی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ مصوب شکر از سوی دولت مشخص شده است یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز نرخ مصوب شکر افزایش نیافته اما آنچه اعلام کردند این است که قیمت شکر از محل درب کارخانه سه هزار تومان عرضه خواهد شد. از سوی دیگر باید اشاره کرد که قیمت قند سقف و کفی دارد و براساس ضوابط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.