تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردین 1398 - 15:59
کد خبر : 14259

متقاضیان واقعی باز هم از خرید خودرو جا ماندند

متقاضیان واقعی باز هم از خرید خودرو جا ماندند

فصل جدید فروش فوری محصولات خودروسازان ایرانی در حالی آغاز شده است که در شش دقیقه ظرفیت خرید خودرو تکمیل شد و باز هم متقاضیان واقعی از مرحله ثبت‌نام خودرو جا ماندند. به گزارش تجارت‌نیوز، فروش فوری ایران خودرو دیروز آغاز شد و امروز نیز در اطلاعیه‌ای سایت ایران خودرو اعلام کرده است که فروش

فصل جدید فروش فوری محصولات خودروسازان ایرانی در حالی آغاز شده است که در شش دقیقه ظرفیت خرید خودرو تکمیل شد و باز هم متقاضیان واقعی از مرحله ثبت‌نام خودرو جا ماندند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فروش فوری ایران خودرو دیروز آغاز شد و امروز نیز در اطلاعیه‌ای سایت ایران خودرو اعلام کرده است که فروش فوری دو محصول خود را از ساعت ۱۰ امروز آغاز می‌کند و در این راستا پژو ۴۰۵ بنزینی با قیمت ۶۷ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۷۹ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که یک نمایندگی فروش ایران خودرو از تکمیل ظرفیت ایران خودرو برای ثبت‌نام در این سامانه خبر داد.

باز هم کُندی و اختلال در نحوه نام‌نویسی خودروها

او درباره چرایی اخطار فروش در سامانه سایت ایران خودرو مبنی بر «هیچ برنامه فروشی متناسب با درخواست شما موجود نیست.» به تجارت‌نیوز گفت: امروز فروش فوری ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد اما ظرف شش دقیقه ظرفیت ثبت‌نام‌ها تکمیل شد. به طوری‌که حتی برخی نمایندگی‌ها نیز برای ثبت نام خودرو نتوانستند خودروهای مورد نظر را نام‌نویسی کنند.

نماینده نمایندگی ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که ظرف شش دقیقه چه تعداد افراد قادر به نام‌نویسی بوده‌اند؟ پاسخ داد: هنوز آماری مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که حدود ۳۰ هزار نفر متقاضی خرید فروش فوری خودرو هستند.

اعتراض مردم نسبت به اختلال‌های پیش آمده

یک نمایندگی دیگر ایران خودرو در خیابان مطهری مملو از متقاضی است که در آنجا تجمع کرده‌اند. اکثرا متقاضیان نیز نسبت به عدم نام‌نویسی و بلاتکلیفی‌شان گله‌مندند. مسئول باجه در واکنش به اعتراض متقاضیان می گوید: برای نام‌نویسی خودرو باید اینترنت‌ها پر سرعت باشد تا بتوانید خودرو مورد نظر را سریع‌ نام‌نویسی کنید. او به متقاضیان توصیه می‌کند که برای خرید خودرو به قسمت پیش فروش سایت ایران خودرو مراجعه کنند.

او می‌افزاید: این روزها به دلیل نوسان قیمت خودرو تقاضا برای خرید خودرو وجود دارد اما زمان تحویل خودروها مشخص نیست. ممکن است خودروهای ثبت نام شده به دلیل کمبود قطعات باز هم با تاخیر به دست متقاضیان برسد.

هر چند که هر ساله متقاضیان خرید خودرو نسبت به شیوه نام‌نویسی خودروسازان ایرانی ابراز نارضایتی می‌کنند اما هیچ‌گاه خودروسازان به صدای مشتریان خود گوش نداده و باز هم روش‌های گذشته پیاده‌سازی می‌شوند. این نوع روش‌ها فاصله مصرف‌کننده واقعی را نسبت به خرید خودرو زیاد می‌کند.

مقصر دلال‌پروری در بازار خودرو کیست؟

همچنین فعالان بازار خودرو هم معتقدند که خودروسازان باید روش‌های بهینه‌ای را برای ثبت‌نام خودرو در نظر بگیرند تا به این شیوه همه متقاضیان بتوانند خودروهای مورد نظر را بدون اتلاف وقت خریداری کنند.

به اعتقاد آنها اعمال محدودیت در سایت ثبت سفارش خودروهای ایرانی تنها دست عده‌ای را برای رانت‌‌پاشی و برهم زدن نظم بازار خودرو باز می‌کند و باعث می‌شود کسانی که متقاضی مصرفی خودرو هستند نتوانند خودروی مورد نظر را با نرخ واقعی خریداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.