تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردین 1398 - 13:53
کد خبر : 14249

با وجود مخالفت فرانسه، اتحادیه اروپا گفتگوهای تجاری با آمریکا را آغاز می کند

با وجود مخالفت فرانسه، اتحادیه اروپا گفتگوهای تجاری با آمریکا را آغاز می کند

مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا آمریکا به رغم مخالفت فرانسه، یکی از مهمترین قدرت های اروپایی قرار است به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش یورونیوز، سسیلیا مالشتروم، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مربوط به تجارت، روز دوشنبه ساعاتی پس از اعلام موافقت اتحادیه برای آغاز این گفتگوها از عبارت «به محض امکان» برای اعلام

مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا آمریکا به رغم مخالفت فرانسه، یکی از مهمترین قدرت های اروپایی قرار است به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش یورونیوز، سسیلیا مالشتروم، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مربوط به تجارت، روز دوشنبه ساعاتی پس از اعلام موافقت اتحادیه برای آغاز این گفتگوها از عبارت «به محض امکان» برای اعلام زمان انجام مذاکرات میان دو طرف استفاده کرد.

خانم مالشتروم، کمیسر سوئدی اتحادیه اروپا که در جریان یک کنفرانس خبر ی سخن می گفت در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: «قرار انجام مذاکرات صبح دوشنبه به تصویب اتحادیه اروپا رسیده است؛ برای تعیین زمان ملاقات و انجام گفتگوها تنها کافی است چند ساعتی صبر کنیم تا آمریکایی ها از خواب بیدار شوند و با آنها تماس بگیریم.»

طرف اروپایی در حالی برای آغاز مذاکرات تجاری با آمریکا چراغ سبز داده است که واشنگتن نیز بایست برای انجام این ماموریت تایید کنگره را دریافت کند.

سسیلیا مالشتروم در ادامه از موافقت اتحادیه اروپا با شروع گفتگوهای تجاری با آمریکا به عنوان «یک مرحله حساس و حیاتی» نام برد و هدف از آنرا پرهیز از به راه افتادن جنگی تجاری میان دو قطب اقتصادی جهان عنوان کرد.

این درحالیست که فرانسه تاکنون از جمله مخالفان سرسخت گشایش گفتگوهای تجاری با آمریکا بوده است. پاریس این موضع را به دلیل مخالفت دونالد ترامپ با توافقنامه های آب و هوایی اتخاذ کرده است.

این موضع سبب شد تا نماینده فرانسه در جریان نشست وزاری کشاورزی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به تصویب سندی در این خصوص رای منفی دهد. این سند در واقع کمیسیون اروپایی را مجاز می کند تا از جانب اتحادیه اروپا مذاکرات تجاری با آمریکا را آغاز کند.

مخالفت فرانسه با این سند در نهایت تاثیری در به تصویب رسیدن آن نداشت زیرا تصمیم های تجاری در اتحادیه اروپا بر اساس رویکرد غالب در این نهاد اتخاذ می شود.

منابع اروپایی با تصریح بر این نکته یادآور شدند که مخالفت پاریس به دلیل آنکه کلیه نکات مد نظر فرانسه در این خصوص پیشتر مورد پذیرش شرکای اروپایی قرار گرفته بود، «غیرقابل درک» تلقی شده است.

رها سازی پروژه جنجالی داد و ستد میان اروپا و آنسوی آتلانتیک که مذاکرات بر سر آن در سال ۲۰۱۶ به حال تعلیق درآمده بود از جمله خواسته های مهم پاریس برای همراه شدن با ماموریت جدید اتحادیه اروپا در آغاز گفتگوهای تجاری با آمریکا بود.

دیپلمات های اروپایی یادآور شدند که پاریس همچنین خواستار انجام مطالعه ای در زمینه تاثیر تبعات اختلاف های موجود قانونی میان آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر مسائل زیست محیطی بود که این شرط نیز توسط شرکا مورد پذیرش قرار گرفت.

گفتنی است که طرف اروپایی بیشتر تمایل داد که مذاکرات تجاری را به زمینه صنعت محدود کند در حالی که آمریکایی ها خواهان اضافه شدن حوزه کشاورزی به این مذاکرات هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.