تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 فروردین 1398 - 15:25
کد خبر : 14120

نرخ خرید تضمینی گندم کیلویی ۱۷۰۰ تومان ابلاغ شد

نرخ خرید تضمینی گندم کیلویی ۱۷۰۰ تومان ابلاغ شد

عزیز کریمی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد:‌ سازمان برنامه و بودجه قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۹۸ را کیلویی ۱۷۰۰ تومان ابلاغ کرد. به گفته مدیرکل دفتر امو ر غلات و محصولات  اساسی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت گندم دوروم (ماکارونی) هم کیلویی ۱۷۷۰ تومان اعلام شده است. مدیرکل دفتر امو ر غلات و محصولات 

عزیز کریمی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد:‌ سازمان برنامه و بودجه قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۹۸ را کیلویی ۱۷۰۰ تومان ابلاغ کرد.

به گفته مدیرکل دفتر امو ر غلات و محصولات  اساسی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت گندم دوروم (ماکارونی) هم کیلویی ۱۷۷۰ تومان اعلام شده است.

مدیرکل دفتر امو ر غلات و محصولات  اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پول کشاورزان گندمکار با قیمت ۱۷۰۰ تومان پرداخت خواهد شد واین خبر خوشایندی برای کشاورزان است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این افزایش قیمت در افزایش تولید کشاورزان مؤثر خواهد بود، گفت: قطعا این قیمت کشاورزان را به کشت و تولید بیشتر ترغیب خواهد کرد، اگرچه آنها هنوز از این قیمت راضی نیستند، اما امیدواری بیشتری برای تولید خواهند داشت.

 مدیرکل دفتر امو ر غلات و محصولات  اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه آیا سیل‌های اخیر در تولید گندم تأثیر مثبت یا منفی خواهد داشت، گفت:‌ در دو استان خورستان و گلستان تولید گندم به خاطر سیل‌های اخیر کاهش می‌یابد، اما در استان‌های دیگر افزایش تولید را به ویژه در دیم‌کاری‌ها خواهیم داشت و درنهایت تولید گندم ما نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی کاهشی نخواهد داشت.

به گزارش فارس، پیشتر مجری طرح گندم پیش از سیل‌های اخیر اعلام کرده بود تولید ما نسبت به سال گذشته یک میلیون تن افزایش خواهد داشت. تولیدگندم سال گذشته  ۱۳.۵ میلیون تن بود.

پیش از این نرخ خرید تضمینی گندم کیلویی ۱۴۷۰ تومان،‌پس از مدتی کیلویی ۱۶۰۰ تومان و پس از اعتراضات بسیار از سوی کشاورزان به ۱۷۰۰ تومان افزایش یافت. دولت امسال دو بار نرخ را افزایش داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.