تاریخ انتشار : یکشنبه 11 فروردین 1398 - 14:37
کد خبر : 13832

خروجی سد دز افزایش یافت

خروجی سد دز افزایش یافت

مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: دبی خروجی سد دز به منظور مهار سیلاب ناشی از بارش ها و حفظ تراز آب دریاچه سد در روز یکشنبه به میزان یکهزار و ۸۰۰ مترمکعب افزایش یافت. به گزارش اقتصادنیوز، سعید رئوفی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: خروجی آب سد دز

مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: دبی خروجی سد دز به منظور مهار سیلاب ناشی از بارش ها و حفظ تراز آب دریاچه سد در روز یکشنبه به میزان یکهزار و ۸۰۰ مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، سعید رئوفی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: خروجی آب سد دز تا پیش از این به یکهزار و ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده بود که پس از رصد میزان بارش ها، آورد رودخانه دز و بر اساس محاسبه اطلاعات دریافتی و با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان به یکهزار و ۸۰۰ مترمکعب افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه سیلاب از بلایای طبیعی بوده و هم اکنون تعداد زیادی از استان های کشور درگیر آن هستند، گفت: هم اکنون حجم آب ورودی به سد دز یکهزار و ۳۰۰ مترمکعب است .
رئوفی نسب ارتفاع کنونی آب سد را ۳۴۷ متر اعلام کرد و افزود: اوضاع در حال کنترل بوده و مردم ضمن بی توجهی به شایعات، اخبار موثق را فقط از رسانه های رسمی و معتبر دریافت و به هشدارها توجه جدی کنند.
وی گفت: مردم شهرها و روستاهای پایین دست از حریم رودخانه دز فاصله بگیرند.
بارش شدید باران در بالادست در چند روز گذشته موجب افزایش حجم آب ورودی سدهای کرخه و دز در شما خوزستان شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.