تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 فروردین 1398 - 12:13
کد خبر : 13753
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توافق ۷۰ میلیارد دلاری آرامکو عربستان برای خرید چهارمین پتروشیمی بزرگ جهان بسته هستند

توافق ۷۰ میلیارد دلاری آرامکو عربستان برای خرید چهارمین پتروشیمی بزرگ جهان

توافق ۷۰ میلیارد دلاری آرامکو عربستان برای خرید چهارمین پتروشیمی بزرگ جهان

شرکت آرامکوی سعودی در قراردادی که آن را تاریخی خواند، موافقت کرد ۷۰ درصد سهم شرکت سابیک به ارزش ۶۹.۱ میلیارد دلار را از صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان خریداری کند. به گزارش ایسنا، سابیک و آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کردند قیمت خرید توافقی ۱۲۳.۳۹ ریال به ازای هر سهم است که اندکی ارزان‌تر از

شرکت آرامکوی سعودی در قراردادی که آن را تاریخی خواند، موافقت کرد ۷۰ درصد سهم شرکت سابیک به ارزش ۶۹.۱ میلیارد دلار را از صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان خریداری کند.

به گزارش ایسنا، سابیک و آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کردند قیمت خرید توافقی ۱۲۳.۳۹ ریال به ازای هر سهم است که اندکی ارزان‌تر از قیمت نهایی سهام سابیک در معاملات روز چهارشنبه بود.

یاسر عثمان الرومایان، مدیرکل صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی اظهار کرد: این یک معامله برد-برد و یک توافق متحول کننده برای سه نهاد اقتصادی مهم عربستان سعودی است.

توافق مذکور پس از ماه‌ها مذاکره میان آرامکو و صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی انجام گرفت و به تأخیر در عرضه اولیه عمومی چند میلیارد دلاری سهام آرامکو منجر شد.

آرامکو سرگرم افزایش سرمایه گذاری در بخش پالایش و پتروشیمی برای تضمین به دست آوردن بازارهای جدید برای نفت خود است. شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از امین ناصر، مدیرعامل آرامکو گزارش کرد این قرارداد به منزله لحظه تاریخی و فرصت عالی برای رشد است.

بر اساس گزارش رویترز، آرامکو اعلام کرده که برنامه‌ای برای خرید باقی سهام سابیک که چهارمین شرکت پتروشیمی بزرگ جهان است، ندارد.

شرکت آرامکو قصد دارد ظرفیت پالایش خود را از ۴.۹ میلیون بشکه در روز به ۸ تا ۱۰ میلیون بشکه تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

ظرفیت تولید پتروشیمی آرامکو و سابیک به ترتیب ۱۷ و ۶۲ میلیون تن در سال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.