تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 - 13:27
کد خبر : 13729

خداحافظی شاخص بورس با سال ۱۳۹۷ در ارتفاع ۱۷۸ هزار واحد

خداحافظی شاخص بورس با سال ۱۳۹۷ در ارتفاع ۱۷۸ هزار واحد

شاخص بورس در جریان آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه در سال ۱۳۹۷، رشد ۲۷۶۰ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع ۱۷۸ هزار واحد با این سال خداحافظی کرد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۳ میلیارد و ۹۲۵ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش یک هزار و ۵۳۲میلیارد تومان در

شاخص بورس در جریان آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه در سال ۱۳۹۷، رشد ۲۷۶۰ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع ۱۷۸ هزار واحد با این سال خداحافظی کرد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۳ میلیارد و ۹۲۵ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش یک هزار و ۵۳۲میلیارد تومان در ۱۹۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۷۶۰واحدی در ارتفاع ۱۷۸هزار و ۶۵۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی پارس، بانک ملت و  حفاری شمال با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۹۶واحد، کل (هموزن) ۴۰۹واحد، قیمت (هموزن) ۲۸۵واحد، آزاد شناور ۲۸۰۵واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۰۱۴و ۵۵۸۴واحد رشد را به‌ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۱۹میلیون ورقه به‌ارزش ۵۶۰میلیارد تومان در ۱۶۵هزار نوبت، آیفکس ۵۱واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲۵۷واحد قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.