تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 - 12:52
کد خبر : 13726

ایستگاه‌ صلواتی در ۶ نقطه میامی ایجاد شد/ضرورت کاهش تصادفات نوروزی

ایستگاه‌ صلواتی در ۶ نقطه میامی ایجاد شد/ضرورت کاهش تصادفات نوروزی

دادستان میامی بابیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی در شش نقطه این شهرستان ایجاد می‌شود، گفت: هدف از این اقدام کاهش تصادفات، عرضه محصولات محلی و معرفی منطقه است. به گزارش مهر، رحیم عامری صبح سه‌شنبه در مراسم استقبال از زائران امام رضا (ع) در پارکی به همین نام در میامی ضمن بیان اینکه جاده میامی در

دادستان میامی بابیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی در شش نقطه این شهرستان ایجاد می‌شود، گفت: هدف از این اقدام کاهش تصادفات، عرضه محصولات محلی و معرفی منطقه است.

به گزارش مهر، رحیم عامری صبح سه‌شنبه در مراسم استقبال از زائران امام رضا (ع) در پارکی به همین نام در میامی ضمن بیان اینکه جاده میامی در مسیر تهران-مشهد قرار دارد و به عنوان یکی از پر حادثه‌ترین جاده‌های کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: همه ساله شاهد فوت یا مصدومیت هموطنان در این محور هستیم که نتیجه کار کارشناسان نشان داد ۷۰ درصد این حوادث از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان ناشی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه کویری و یکنواختی جاده باعث بروز احساس خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در محور میامی می‌شود، اضافه کرد: برای ایجاد انگیزه و تشویق رانندگان به توقف کوتاه شش ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف میامی برپاشده است.

دادستان میامی بابیان اینکه این شهرستان درست در دل کویر قرار دارد و می‌بایست با ایجاد جاذبه، رانندگان را تشویق به توقف کوتاه کرد، ابراز داشت: در این ایستگاه‌ها تلاش شد تا دم‌نوش‌هایی به مسافران داده شود که برای رفع خواب‌آلودگی بسیار مفید است.

عامری بابیان اینکه تلاش شد تا محصولات محلی و معرفی میامی نیز در این ایستگاه‌های صلواتی ارائه شود، تصریح کرد: طبق گفته پلیس‌راه استراحت یک ربع بعد از هر دو ساعت رانندگی توصیه‌شده است لذا بهترین دلیلی که می‌شود رانندگان را به پیاده شدن از خودرو و افزایش هوشیاری ترغیب کرد برپایی ایستگاه‌های صلواتی است.

وی ضمن بیان اینکه مردم میامی از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در میانه راه میزبان مسافران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) بوده و هستند، اضافه کرد: برای آنکه مسافران توقف کرده و سلامت به مقصد برسند کوشیدیم تا امسال کار متفاوت‌تری را انجام دهیم که ایستگاه‌های صلواتی بخشی از آن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.