تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اسفند 1397 - 10:38
کد خبر : 13646

ترامپ چقدر به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرده است؟

ترامپ چقدر به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرده است؟

جمعی از اقتصاد دانان آمریکایی در نامه ای نسبت به تداوم جنگ تجاری هشدار دادند. به گزارش ایسنا؛ نتایج تحقیقات جمعی از اساتید اقتصاد دانشگاه‌های برتر آمریکا نشان می‌دهد در کوتاه مدت، به دنبال آغاز جنگ تعرفه‌ای با چین و برخی دیگر از شرکای بزرگ تجاری آمریکا، حجم واردات این کشور ۳۱.۵ درصد و حجم

جمعی از اقتصاد دانان آمریکایی در نامه ای نسبت به تداوم جنگ تجاری هشدار دادند.

به گزارش ایسنا؛ نتایج تحقیقات جمعی از اساتید اقتصاد دانشگاه‌های برتر آمریکا نشان می‌دهد در کوتاه مدت، به دنبال آغاز جنگ تعرفه‌ای با چین و برخی دیگر از شرکای بزرگ تجاری آمریکا، حجم واردات این کشور ۳۱.۵ درصد و حجم صادرات نیز ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته این افراد، خانوارهای آمریکایی سال گذشته و در نتیجه گران‌تر شدن محصولات وارداتی مجبور شده اند ۶۸.۸ میلیارد دلار بیشتر برای خرید کالاهای مورد نیاز خود هزینه کنند. طبق نوشته نویسندگان این گزارش که اساتید دانشگاه‌های لوس آنجلس، برکلی، کلمبیا و ییل بوده‌اند، رقابت پذیری کالاهایی که به طور گسترده در سطح جهان تولید می‌شوند در نتیجه این جنگ تضعیف شده است.

نویسندگان گزارش گفته‌اند جنگ تجاری دارای پیامدهای منفی زیادی بر روی زندگی کارگران کارخانه‌هایی که محصولات رقابت پذیر تولید می‌کنند هستند و این افراد بیش از سایرین تحت تأثیر تداوم وضعیت کنونی قرار خواهند گرفت.

پیش تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود در صورت نرسیدن طرفین به توافقی مشخص بر سر مسائل تجاری، این کشور بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین تعرفه‌های ۱۰ تا ۲۵ درصد وضع خواهد کرد. جنگ تجاری در ماه‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بازارهای مالی و جهت دهنده به شاخص‌های بورسی بوده است.

صندوق بین‌المللی پول از جمله نهادهایی است که صراحتاً نسبت به پیامدهای جنگ تجاری هشدار داده و اعلام کرده است که جنگ تجاری، نه تنها چین و آمریکا که رشد اقتصادی همه کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و پیش بینی کرده است روند رشد اقتصادی جهان نزولی شود. به گفته صندوق، پیامدهای جنگ تجاری اکنون به سطوح کلان اقتصادی رسیده است و این مساله به شرکت‌ها آسیب خواهد زد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.