تاریخ انتشار : شنبه 25 اسفند 1397 - 9:52
کد خبر : 13603

شفاف سازی سازمان مالیاتی درباره وصول مالیات حقوق برپایه نرخ متفاوت ارز

شفاف سازی سازمان مالیاتی درباره وصول مالیات حقوق برپایه نرخ متفاوت ارز

سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه ای به برخی ابهامات در خصوص مالیات بر درامد و حقوق اتباع ایرانی و خارجی با توجه به نرخهای متخلف ارز در کشور پاسخ داد. به گزارش تسنیم‌، پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای به ادارات کل امور مالیاتی کشور، به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص

سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه ای به برخی ابهامات در خصوص مالیات بر درامد و حقوق اتباع ایرانی و خارجی با توجه به نرخهای متخلف ارز در کشور پاسخ داد.

به گزارش تسنیم‌، پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای به ادارات کل امور مالیاتی کشور، به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص تسعیر ارز با توجه به بخشنامه های هیئت وزیران پاسخ داد.

بر این اساس انواع نرخ ارز مرجع، مبادله ای و توافقی ذکر شده در دستور العمل صادر شده در سال ۹۳ به نرخ رسمی، ثانویه (نیمایی) و نرخ ازاد(سنا) تغییر کرده است.

چنانچه پرداخت حقوق و مزایا به صورت ارزی صورت گیرد، نرخ تسعیر ارز برای محاسبه مالیات حقوق فارغ از منشا تامین ارز بر اساس نرخ ازاد ارز (سامانه سنا) در تاریخ تخصیص یا پرداخت میباشد.

درامد حقوق اتباع خارجی که در ایران اشتغال دارند، از مصادیق بند ۵ ماده۱ قانون مالیاتهای مستقیم بوده و با رعایت مقررات مشمول مالیات بر حقوق خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.