تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1397 - 10:53
کد خبر : 13341

عربستان تولید نفت خود را به کمتر از سهمیه توافق اوپک کاهش داد

عربستان تولید نفت خود را به کمتر از سهمیه توافق اوپک کاهش داد

عربستان سعودی ۱۰.۱ میلیون بشکه در روز نفت در فوریه تولید کرد که بسیار کمتر از سهمیه آن طبق توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک بوده است. به گزارش تسنیم؛ عربستان سعودی ۱۰.۱ میلیون بشکه در روز نفت در فوریه تولید کرد که بسیار کمتر از سهمیه آن طبق توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک

عربستان سعودی ۱۰.۱ میلیون بشکه در روز نفت در فوریه تولید کرد که بسیار کمتر از سهمیه آن طبق توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک بوده است.

به گزارش تسنیم؛ عربستان سعودی ۱۰.۱ میلیون بشکه در روز نفت در فوریه تولید کرد که بسیار کمتر از سهمیه آن طبق توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک بود. طبق این توافق عربستان می‌توانست ۱۰.۳۱ میلیون بشکه در روز تولید داشته باشد.

خالد الفالح، وزیر نفت عربستان ماه گذشته گفت که تولید ماه مارس تا ۹.۸ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد و صادرات ۶.۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

اوپک قرار است در گزارش ماهانه‌اش از بازار نفت در روز پنجشنبه سطح کاهش تولید اعضایش را منتشر کند. در گزارش ماه گذشته، عربستان بزرگترین تولید کننده اوپک و بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیا، تولید نفت خام خود را ۱۰.۲۴ میلیون بشکه برای ماه ژانویه اعلام کرده بود.

عربستان اعلام کرد قصد دارد ائتلاف ۲۴ کشور عضو و غیر عضو اوپک را برای کاهش ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز رهبری کند. به‌گفته تحلیلگران این کشور به‌دنبال افزایش قیمت نفت است تا هزینه‌های داخلی دولتش را تأمین کند. قرار است این کاهش تولید تا ماه ژوئن ادامه یابد.

به‌گفته یکی از مقامات عربستان، این کشور در فوریه ۱۰.۰۱ میلیون بشکه در روز نفت به بازار عرضه کرده است. این مقدار شامل صادرات، پالایش پالایشگاه‌های داخلی و مصرف داخلی برای تولید برق می‌شود.

یک کمیته نظارت بر عملکرد اوپک و غیراوپک به‌رهبری عربستان سعودی و روسیه در ۱۸ مارس در باکوی آذربایجان دیدار می‌کنند، در حالی که نشست بعدی کامل اوپک در ۱۷ آوریل در وین خواهد بود که روسیه و هشت کشور غیرعضو اوپک دیگر هم روز بعد از آن به این مذاکرات می‌پیوندند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.