تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اسفند 1397 - 15:54
کد خبر : 13317

افزایش چشمگیر تولید گاز در پارس جنوبی

افزایش چشمگیر تولید گاز در پارس جنوبی

سیدمهدی شفیعی مطهر گفت: شتاب در پایان یافتن دوره تعمیرات اساسی در پنج پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی، سبب افزایش یک هزار و ۳۷۳ میلیون مترمکعبی تولید گاز در این پالایشگاه‌ها شده است. وی با بیان اینکه زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام فرآیندهای مناسب بازرسی کاهش خیره‌کننده‌ای داشته است، گفت:

سیدمهدی شفیعی مطهر گفت: شتاب در پایان یافتن دوره تعمیرات اساسی در پنج پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی، سبب افزایش یک هزار و ۳۷۳ میلیون مترمکعبی تولید گاز در این پالایشگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام فرآیندهای مناسب بازرسی کاهش خیره‌کننده‌ای داشته است، گفت: هدف از این کار، بهینه‌سازی زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها با توجه به حجم تولید گاز مجتمع و دیگر محصولات جانبی است.

رئیس امور بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین نتایج فعالیت‌های بازرسی فنی را کاهش چشمگیر زمان تعمیرات اساسی در پنج سال گذشته عنوان کرد و افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۷ زمان تعمیرات اساسی در پنج پالایشگاه پارس جنوبی به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و شاخص اثربخشی بازرسی فنی به ۹۹.۳ درصد ارتقا یافته است.

وی گفت: این کاهش زمان توقف، سبب افزایش یک هزار و ۳۷۳ میلیون مترمکعبی تولید گاز از این پنج پالایشگاه شده و در کنار تولید گاز تولید محصولات دیگری از جمله میعانات گازی، پروپان، بوتان و گوگرد نیز رشد قابل توجهی داشته‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.