تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اسفند 1397 - 13:45
کد خبر : 13232
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قیمت جهانی طلا در ۱۴ اسفند ۹۷ بسته هستند

قیمت جهانی طلا در ۱۴ اسفند ۹۷

قیمت جهانی طلا در ۱۴ اسفند ۹۷

در حالی که تقویت ارزش دلار و خوش بینی به نتیجه مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۲۸۶ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل

در حالی که تقویت ارزش دلار و خوش بینی به نتیجه مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۲۸۶ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل به پایین ترین رقم از ۲۵ ژانویه یعنی ۱۲۸۲ دلار و ۵۰ سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۰۹ درصد افت به ۱۲۸۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۲ هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود در نوسان وبد.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «اشتها برای کوچ سرمایه ها به سمت بازارهای پرریسک بیشتر شده و این مسئله سبب شده طلا تحت فشار قرار بگیرد.» وی افزود: «ابتدای امسال مقدار زیادی سرمایه در بازار طلا انباشته شده بود و در انتظار مشخص شدن تکلیف جنگ تعرفه ها بود. اکنون که شاهد امیدواری نسبت به پایان جنگ تجاری هستیم، اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا کمتر شده است.»

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیروز گفت، وی فکر می کند آمریکا و چین در آستانه توافق بر سر پایان جنگ تجاری هستند.

در همین حال همانگونه که انتظار می رفت چین هدف گذاری خود برای رشد اقتصادی سال ۲۰۱۹ را از ۶.۵ به ۶ درصد کاهش داده است. سال گذشته رشد اقتصادی چین حدود ۶.۵ درصد بود.

افت نسبی شاخص ها در بازارهای بورس آسیایی ناشی از کاهش هدف گذاری رشد اقتصادی چین بوده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.