آغاز فروش بلیت سفرهای دریایی برای نوروز ۹۸/ برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام ثبت رکورد جدید در سفرهایی دریایی طی بهمن امسال از آغاز فروش الکترونیکی و اینترنتی سفرهای دریایی به جزایر استان برای نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: ظرفیت سالانه بندر شهید حقانی ۱۲ میلیون نفر-سفر است.

به گزارش تسنیم، الله مراد عفیفی پور در حاشیه برگزاری همایش بین المللی روز چابهار در نشست خبری اظهار کرد: از آنجاکه استان هرمزگان ظرفیت های بیشماری در حوزه گردشگری دریایی و مسافرت های دریایی دارد و در طول سال گردشگران زیادی این استان را برای مقصد سفر انتخاب می کنند، در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی برای استفاده بهینه و توسعه این ظرفیت برنامه های متعددی را سال های اخیر اجرایی کرده است.

وی افزود: در این باره می توان به ساخت و نصب اسکله های شناور در ۹ نقطه استان اشاره کرد که در سال ۹۶ انجام شد. ضمن این که در ۷ نقطه دیگر نیز در حال ساخت و نصب این اسکله ها هستیم و در ۶ نقطه دیگر نیز در حال تکمیل زیرساخت ها هستیم.

وی با بیان که حدود ۹۰ درصد این فعالیت ها انجام شده و ۱۰ درصد باقیمانده تا تعطیلات نوروزی تکمیل می شود، تصریح کرد: این اقدامات توانسته پتانسیل و ظرفیت بالقوه گردشگری استان هرمزگان را به بالافعل تبدیل کند، امروز با تقاضای زیاد گردشگری در ایام پیک سفر در استان مواجه هستیم.

وی یادآور شد: در تعطیلات دهه فجر بیش از یک میلیون نفر سفر دریایی در استان هرمزگان داشتیم و بیش از ۵۷۰ هزار تردد خودرویی نیز به جزایر استان انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان این که این مسئله نشان می دهد ظرفیت گردشگری در استان بسیار مطلوب بوده و سازمان بنادر برای استفاده از این ظرفیت ها زیرساخت های بهینه ای ایجاد کرده است، گفت: توسعه و تکمیل این ظرفیت ها را متوقف نکرده ایم و آنرا در برنامه های آتی داریم. سایر دستگاه های ذی ربط نیز از جمله سازمان میراث فرهنگی این ظرفیت ها را باید بیشتر برای مردم معرفی کند.

عفیفی پور در ادامه با اشاره به این که در نوروز ۹۸ پیش بینی می کنیم بیش از نوروز ۹۷ تقاضای گردشگری در استان هرمزگان داشته باشیم در پاسخ به پرسش تسنیم اظهار کرد: سال گذشته رکورد تردد روزانه در بندر شهید حقانی ۱۳ هزار بود که در دهه فجر امسال به رکورد ۱۴۲۰۰ (۱۹ بهمن) تردد رسیدیم.

وی با بیان این که جزیره هرمز در حال تبدیل به یک مقصد گردشگری تبدیل می شود که یکی از دلایل آن تامین زیرساخت ها توسط سازمان بنادر بوده است، اظهار کرد: در برخی روزها حتی تا بیش از دو برابر جزیر هرمز گردشر وارد این منطقه شده است.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی درباره قیمت گذاری حمل خودرو، عوارض ورود به مناق آزاد، سال ساخت خودروهایی که مناطق آزاد وارد می شود و میزان ماندگاری این خودروها به مناطق آزاد دخل و تصرفی ندارد. سازمان بنادر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ها ندارد. ما تعرفه های بندری داریم که همواره در اوایل سال اعمال می شود و اساسا فعالیت بنادر هیچ آورده ای از نظر درامدی برای سازمان بنادر ندارد و صرفا در راستای انجام تکالیف و وظایف سازمان بنادر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام این که تعرفه های سازمان بنادر اندک و نزدیک به صفر است، ادامه داد: ۱۲ مسیر دریایی گردشگری و مسافرتی در استان هرمزگان داریم که تا امروز بیش از ۵۷۰۰ صندلی برای خدمات دهی به مسافران نوروزی آماده شده است، ضمن این که ظرفیت حمل روزانه ۳۰۰۰ خودرو داریم. البته این ظرفیت متغییر بوده و برخی کشتی ها در این ایام تعمیراتی را انجام داده یا کشتی های جدید را برای خدمات دهی از مسیرهای دیگر را به اینجا می آوریم.

عفیفی پور با بیان این که دو مسیر بین المللی از بندر شهید باهنر به امارات و از بندر بهمن قشم به عمان داریم، گفت: البته تعداد سفرهای بندر بهمن به عمان کم است. در هفته سه برنامه سفر از بندر شهید باهنر به امارات داریم.

وی با بیان این که شرکت ها تاکنون درخواست افزایش قیمت بلیت شناورها نداشته اند درباره سوخت شناورها افزود: شناورهایی که بین بندر حقانی به هرمز و قشم تردد می کنند مشکلی برای تامین سوخت ندارند. در سفرهای دریایی داخلی شرکت پخش بر اساس فرمولی میزان سوخت مورد نیاز شناورها را محاسبه کرده و در اختیار آنها قرار می دهد.

وی با یادآوری این که سفرهای خارجی دریایی توسط کشتی سانی انجام می شود که بر اساس فرمول های شرکت پخش سوخت دریافت می کند، اظهار کرد: تشکیل تورهای دریایی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است اما امکانات آن توسط سازمان بنادر فراهم شده است.

وی با تاکید براین که ظرفیت بندر شهید حقانی سالانه ۱۲ میلیون نفر است، افزود: در حال حاضر امکانات خوبی برای خدمات دهی به گردشگران وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره فروش بلیت الکترونیکی بلیت شناورها در نوروز ۹۸ تصریح کرد: هم اکنون در جزیره قشم، هرمز و بندر شهید حقانی امکان خرید الکترونیکی بلیت وجود دارد، خرید اینترنتی نیز از طریق سایت سازمان بنادر امکان پذیر است و هم اکنون نیز امکان خرید برای مردم وجود دارد.

عفیفی پور همچنین درباره ورود شناورهای جدید نیز گفت: این موضوع را در برنامه داریم، نوسازی شناورها یکی از برنامه  ها مهم سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می رود که انجام شده ودر حال انجام است. برخی شناورها به لحاظ سن و سال شرایط استاندارد را نداشتند که از ناوگان خارج شده اند. تلاش می کنیم نوروز امسال استانداردهای بالاتری در بخش شناورهای مسافری اعمال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا