تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 - 12:04
کد خبر : 13078

چین ۱۰۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی کشف کرد

چین ۱۰۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی کشف کرد

شرکت ملی نفت چین یک اکتشاف بزرگ نفتی را در دریای بوهایی اعلام کرد. ذخایر اثبات شده گاز طبیعی این اکتشاف، بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب است . به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت ملی نفت دریایی چین (اسنوک) در روز دوشنبه یک اکتشاف بزرگ نفتی را در دریای بوهایی اعلام کرد.

شرکت ملی نفت چین یک اکتشاف بزرگ نفتی را در دریای بوهایی اعلام کرد. ذخایر اثبات شده گاز طبیعی این اکتشاف، بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب است .

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت ملی نفت دریایی چین (اسنوک) در روز دوشنبه یک اکتشاف بزرگ نفتی را در دریای بوهایی اعلام کرد. ذخایر اثبات شده گاز طبیعی این اکتشاف، بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب است .

منطقه دریایی بوهایی صد کیلومتر با منطقه پکن_تیانجین_هبی فاصله دارد. این جریان نفت در میدان گازی بوژونگ ۶_۱۹ اسنوک کشف شد. این بزرگ‌ترین اکتشاف نفت و گاز در حوزه خلیج بوهایی در ۵۰ سال گذشته است که می تواند مورد استفاده میلیون‌ها شهروند برای صدها سال قرار گیرد .  طبق گفته لیو بائوشنگ، یک مدیر پروژه در اسنوک، ۱۱ چاه نفت در دریای بوهایی به نفت و گاز رسیده و چاه دوازدهم تا عمق ۴۷۰۰ متری زیر بستر دریا حفر شده است .

گرچه میدان نفتی بوهایی دومین تولیدکننده بزرگ نفت در چین است، ولی ذخایر کشف شده آن در ۵۰ سال گذشته بیشتر نفت خام بوده اند. تا حالا اکتشاف گاز طبیعی کمی به خاطر ساختار زمین شناختی پیچیده این منطقه صورت گرفته است .   گاز طبیعی پس از استخراج می‌تواند مستقیما از طریق خط لوله ها به بازار منتقل شود .

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.