تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اسفند 1397 - 11:35
کد خبر : 13045
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بیشترین سرمایه‌گذاری بندر چابهار در دوران تحریم بسته هستند

بیشترین سرمایه‌گذاری بندر چابهار در دوران تحریم

بیشترین سرمایه‌گذاری بندر چابهار در دوران تحریم

به گزارش فارس به استان سیسان و بلوچستان، نمایندگان ۵۰ رسانه داخلی و خارجی امروز از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند. در حاشیه این مراسم مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار بر اساس ۴ عامل، توسعه یافته است و اولین هدف‌گذاری آن ارتقای ترانزیت و ترافیک بار

به گزارش فارس به استان سیسان و بلوچستان، نمایندگان ۵۰ رسانه داخلی و خارجی امروز از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

در حاشیه این مراسم مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار بر اساس ۴ عامل، توسعه یافته است و اولین هدف‌گذاری آن ارتقای ترانزیت و ترافیک بار و کالا بود.

بهروز آقایی ادامه داد: توسعه ترافیک دریایی هدف‌گذاری بعدی ما در بندر شهید بهشتی چابهار بود و هدف سوم پیوند کشورها توسط بندر چابهار به عنوان دروازه ملل مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: هدف چهارم ما توسعه تعامل زیست محیطی و منطقه‌ای و تجسس نجات در حوزه دریای عمان است.

وی ادامه داد: در توسعه بندر چابهار طبق زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی امروز ۲۰۳ هکتار استحصال از دریا به عنوان اراضی پس‌کرانه انجام شده است.

آقایی بیان کرد: ۵ اسکله در بندر چابهار به تعداد اسکله‌ها در فاز یک افزوده شد و درافت اسکله‌های بندر چابهار ۱۶.۵ متر طراحی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در بندر چابهار امروز محدودیتی برای پذیرش کشتی‌های نسل سوم و چهارم و سوپرپستپاناماکس وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای پهلوگیری در بندر چابهار در فصول مختلف سال نداریم، گفت: پس از تکمیل زیرساخت‌ها، تجهیزات بندر چابهار در سه بخش به بندر آمد، مونتاژ شد و به بهره‌برداری رسید.

آقایی اظهار داشت: تجهیزات مدرن جرثقیل‌های ساحلی با برند و کیفیت مناسب عملیات بهره‌برداری در بندر چابهار انجام می‌دهند، ۳۰ دستگاه استراتژیک از جمله مکنده‌های غلات با ۶۰۰ تن بر ساعت ظرفیت تخلیه و بارگیری به بندر چابهار آمدند.

وی با تأکید بر اینکه امروز هیچ محدودیتی در مورد تخلیه و بارگیری کالاها در بندر چابهار نداریم، گفت: از سال قبل تاکنون ۹ کشتی حامل کالاهای ترانزیتی کشور افغانستان با کمترین زمان انتقال داده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ۱۲ سال گذشته بیشترین تخلیه و بارگیری در بندر چابهار طی ۱۱ ماه اخیر محقق شده است.

آقایی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد کالاها از سال قبل تا به امروز به طور مستقیم از بنادر مبدأ نظیر کاندلا به بندر چابهار ورود کرده‌اند و این بندر امروز پذیرای هر نوع کالای کشتی است.

وی ادامه داد: ۸ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت هر کدام ۶۰۰ تن در بندر فعال است که دو کشتی را تاکنون به صورت کاپوتاژ تخلیه و بارگیری کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان درباره تکمیل فاز ۲ بندر چابهار گفت: تکمیل فاز ۲ به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود، در بندر چابهار امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و پتروشیمی وجود دارد و راه‌اندازی کارخانه‌های پردازش و بسته‌بندی فرصت مناسبی در چابهار خواهد بود.

آقایی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی، کمک به کشور افغانستان از طریق بندر چابهار است، همه کالاهای ترانزیتی افغانستان قابلیت انتقال از چابهار با کمترین هزینه و سرعت بالا را دارند.

وی گفت: برای کالاهای معدنی کشور افغانستان مسیر چابهار از نظر رقابت‌پذیری بهترین مسیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار یکی از بنادری است که می‌تواند به کشورهای منطقه کمک کند و پیوند دهنده بنادر منطقه خواهد بود. هیچ محدودیتی در چابهار از نظر پذیرش سایز کشتی و تجارت وجود ندارد.

آقایی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری امروز در چابهار در ۲۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.