تاریخ انتشار : دوشنبه 29 بهمن 1397 - 14:42
کد خبر : 12835
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گوشت تنظیم بازاری به دهک‌های پایین داده می‌شود/وزارت صنعت مسئول توزیع شد بسته هستند

گوشت تنظیم بازاری به دهک‌های پایین داده می‌شود/وزارت صنعت مسئول توزیع شد

گوشت تنظیم بازاری به دهک‌های پایین داده می‌شود/وزارت صنعت مسئول توزیع شد

به گزارش فارس، علی اکبر مهرفرد، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در مدل جدید توزیع گوشت قرمز مسئولیت تامین برعهده وزارت جهاد کشاورزی و مسئولیت توزیع برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد  اظهارداشت: در بخش توزیع گوشت قرمز وارداتی قرار شده که گوشت با ارز رسمی

به گزارش فارس، علی اکبر مهرفرد، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در مدل جدید توزیع گوشت قرمز مسئولیت تامین برعهده وزارت جهاد کشاورزی و مسئولیت توزیع برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد  اظهارداشت: در بخش توزیع گوشت قرمز وارداتی قرار شده که گوشت با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومان براساس شاخص های تعیین شده وزارت صنعت بین گروه های هدف تقسیم شود نه اینکه هر کسی بیشتر برای خرید مراجعه کرد و در صف ایستاد گوشت بیشتری بگیرد و کسی که کمتر آمد گوشت گیرش نیاید.

مهرفرد با اشاره به  گروه های هدف دریافت کننده گوشت وارداتی تنظیم بازاری گفت: اینها شامل دهک های کم درآمد جامعه از جمله خانوارهای کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، شبکه های تعاونی های کارگری، فرهنگیان، نظامی و کارمندی می شود


معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در کنار این نوع عرضه قرار است بخشی از گوشت مورد نیاز کشور با ارز نیمایی وارد کشور شود و خارج از شبکه تنظیم بازار و در کنار گوشت تولید داخل در اختیار بازار قرار گیرد تا بازار متعادل شود که مبنای قیمتی آن نرخ تمام شده کالا خواهد بود.

وی با بیان اینکه عمده مسئولیت تامین کالا برعهده وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد: در بخش تامین کالا در سال ۹۷ بهتر از ۹۶ عمل کرده ایم به طور مثال در بحث گوشت قرمز تا امروز حدود ۱۵ هزارتن بیش از کل نیاز سال ۹۶ گوشت قرمز وارد کشور شده است.

بخشنده افزود: امسال در واردات گوشت گوساله و منجمد ۲۰ درصد افزایش و در واردات گوشت گوسفندی دو برابر رشد نسبت به سال ۹۶ داشته ایم.
وی اضافه کرد: تولید داخلی گوشت قرمز تفاوتی نداشته است منتهی چون اختلاف زیادی در نرخ ارز پیش آمد با مقداری قاچاق دام زنده در مرزها مواجه ایم که قیمت ها را برهم زده است البته آمار اکتشافات قاچاق مشخص نیست و باید نیروی انتظامی آنها را اعلام کند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی درباره وجود مشکل در توزیع کالا در بازار گفت: تنظیم بازار یک کلمه کلی نیست بلکه دارای شاخص های تامین، توزیع و نظارت است؛ یکی از این شاخص ها بحث تامین کالا به شمار می رود که از محل تولید داخلی و واردات انجام می شود؛ در برخی موارد بازار تنها با کالای تولید داخل تنظیم می شود اما گاهی از کالاهای وارداتی نیز کمک می گیریم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزیاظهار داشت: در بخش توزیع کالا نیز وقتی بازار متعادل است هیچ رانتی وجود ندارد اختلاف قیمتی نیست، بنابراین خود به خود نظام بازار یعنی عرضه و تقاضا به درستی عمل می کند اما وقتی که در شرایط وجود ارز دو نرخی به طور طبیعی این امکان وجود دارد که مثلا کالایی که وارد کشور می شود با ارز ۴۲۰۰ تومانی صادر و یا جلوی صادرات گرفته شود و قاچاق صورت بگیرد که شرایط خاصی را ایجاد می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.