تاریخ انتشار : یکشنبه 21 بهمن 1397 - 14:33
کد خبر : 12636

بیش از ۵۰ درصد شبکه انتقال برق تهران فرسوده است

بیش از ۵۰ درصد شبکه انتقال برق تهران فرسوده است

غلامرضا خو‌ش‌خلق مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای تهران یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های برق منطقه‌ای است و به سال ۱۳۱۵ باز می‌گردد، گفت: وقتی شبکه برق قدیمی است به همین نسبت فرسودگی در شبکه انتقال برق نیز بیشتر است. خوش‌خلق با تأکید بر اینکه نیاز است

غلامرضا خو‌ش‌خلق مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای تهران یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های برق منطقه‌ای است و به سال ۱۳۱۵ باز می‌گردد، گفت: وقتی شبکه برق قدیمی است به همین نسبت فرسودگی در شبکه انتقال برق نیز بیشتر است.

خوش‌خلق با تأکید بر اینکه نیاز است که به سرعت به بازسازی شبکه انتقال برق اقدام شود، اظهار داشت: شبکه برق و فشار قوی تهران (۶۳ کیلوولت) ۱۵۰۰ کیلومتر کابل برق دارد بنابراین قدیمی بودن شبکه برق یکی از مشکلات و چالش‌ها است.

وی ادامه داد: نوسازی شبکه برق تهران با توجه به شلوغی شهر یک اقدام سخت و دشوار است اما در دو سال گذشته ۵۳۴ کیلومتر از کابل فشار قوی تهران نوسازی و بازسازی شد.

به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران، در حال حاضر بازسازی ۱۲۰ کیلومتر شبکه برق تهران در دست انجام است.

خوش‌خلق در پاسخ به این سوال که استاندار تهران از قدیمی بودن شبکه فشار قوی اظهار نگرانی کرده خاطرنشان کرد: به هر حال فرسودگی شبکه برق موجب نگرانی ما نیز هست اما به هر حال برای بازسازی شبکه فرسوده و قدیمی برق تهران به نرخ امروز ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.